Open einde

Verslagen, reportage's e.d.
Plaats reactie
petervaneekelen
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Open einde

Bericht Geplaatst:

F1- Kennismaking
Afbeelding

F2- Uitnodiging
Afbeelding

F3 - ?

Exif: f/2,8, 1/100s, ISO200, 0EV, 18mm, cf1,5 (Fuji X-T20, 18-55 F2,8-4,0)
Omhoog Profiel Website Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Open einde

Bericht Geplaatst:

Licht is heel mooi, en omzetting ook. Pose tweede geeft sterkste verhaal mee. Opbouw komt mij wat stijfjes over, liggend formaat misschien sterker geweest :)
Rob Olivier
Lid
Lid

Open einde

Bericht Geplaatst:

De tweede komt op mij ook het meest verhalend over. Mooie omzetting (zoals gewoonlijk).
Omhoog Profiel Foto's
mrJanneman
Lid
Lid
Contacteer:

Open einde

Bericht Geplaatst:

F2 wel heel sterk gedaan door je. Koptelefoontje nog in rechteroor en dus slecht ontvankelijk voor verbale boodschap onderdanige meneer.

Heerlijk
Maarten
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Tja, hoe loopt dit af?

Mooi neergezet met, inderdaad, een open einde ;)
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dank jullie voor de reacties.

Ik ben van nature niet zo van het meegeven van tekst bij foto's, ook niet bij dit soort straatfotografie. Echter, er is me onlangs door enkele docenten van de Fotoacademie (waren bij mijn club langs) uitgelegd dat dit juist als een toegevoegde waarde moet worden gezien. Ik zie bij deze foto's dat dit wel eens waar zou kunnen zijn. Daarom hierbij wat extra tekst, laat maar weten of dit de beleving van de foto's veranderd en soja of dat als positief wordt ervaren.

Deze foto's zijn genomen in Parijs, in de buurt van Place Pigalle - de olala buurt dus. Het regende en ik stond hier even te schuilen toen ik dit tafereeltje zag; de schuchtere meneer wordt aangesproken door de madam van de nachtclub. De afloop van dit rende-vous heb ik niet meegekregen (gaat hij in op haar aanbod? loopt hij weer weg?) en is dus ook voor mij raden ... maar ik vond haar behoorlijk overtuigend overkomen :)
wilw
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

zonder je tekst/uitleg erbij komt het op mij over alsof hier een of andere "geestverruimende/vernauwende substantie" in een zakje verhandeld wordt.
Waarbij mijn 2e gedachte was: niet zo handig om hier bij te staan en op ook nog op de plaat vast te leggen ... vinden dat soort lui niet fijn.

Dus je ziet, zonder tekst zijn veschillende interpretaties mogelijk. En is mijn beleving in dit geval zeker anders na je toelichting ;)
Maar of je het altijd zou moeten doen? Voor mij hoeft het niet juist vanwege de mogelijkheid om je eigen fantasie er op los te laten
janjan33
Moderator
Contacteer:

Open einde

Bericht Geplaatst:

Je ziet dat het in een buurt is die avondleven kent. De vrouw is niet vriendelijk tegen de man. Dat het hier om ´dienstverlening´ gaat interpreteer ik niet uit de foto. Het zou ook om een ander soort deal of toegangverlening kunnen gaan.
Knap vastgelegd en ja je moet wel wat lef hebben om het te fotograferen. Dat kun je ook heel snel doen door te anticiperen op de situatie. Vooraf instellen en snel de foto nemen. Ik weet niet of je dat zo gedaan hebt maar zo zou ik het doen.
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dank, Wil en Jan, voor jullie visie. Jan, ik fotografeer zelden echt 'stiekem', soms wel doordat ik van boven naar beneden kijk in het opengeklapte scherm maar meestal gewoon door de zoeker en van redelijk dichtbij. Het voordeel is dat als mensen echt bezwaar maken, dat ik dan meteen weet en dan ook de foto meteen weggooi. Ik ben geen undercover journalist he ;)
Plaats reactie

Terug naar “Documentaire/Reportage”