Waar ik bijvoorbeeld enorm tegen aan loop is dat ik het moeilijk vind om te bepalen wat een goede uitsnede is....zijn hier tips / trucs voor?
1.

2.

3.

4.

Bij het uploaden van nr 4 zie ik dat ik die pluk haar beter weg had kunnen halen nog...

Nou daar ben ik het niet mee eens; ik heb al van een beroemd fotograaf een portret gezien die met zijn gezicht tegen de rand van de foto liep; ik kan duizende foto's laten zien die hier niet aan beantwoorden.Nagtie schreef:............
In mijn workshop heb ik geleerd dat de foto als het ware in 3 van de 4 hoeken iets boeiend moet hebben. Soms ook 5 van de 6. Maar 3 van de 4 is de standaard.
Als je dit aanhoudt worden je foto's vaak spannend.
.............

Het zijn wetmatigheden. Die je als beginner maar beter aan kan houden! dan zit je redelijk save. Ik ken ook vele foto's die niet voldoen aan de gulden snede, maar prachtig zijn. Maar als beginner kun je je goed daar aan houden! Later kun je buit het doosje denken.AJL schreef:Nou daar ben ik het niet mee eens; ik heb al van een beroemd fotograaf een portret gezien die met zijn gezicht tegen de rand van de foto liep; ik kan duizende foto's laten zien die hier niet aan beantwoorden.Nagtie schreef:............
De foto is niet aantrekkelijk, teveel roze in de huid. (sorry)

Wat een verschil een goede afwerking inderdaad is.Henry schreef:Een schitterende bewerking van Martinvh waardoor dit een regelrechte topper is geworden