Meer mm maakt inderdaad het verschil Ron en Frans. Ik heb even wat ouder materiaal vergeleken en dat maakt het duidelijk. Ik ga eens uittesten wat deze voorkeuzeinstelling doet zonder geladen te zijn. Dit is de laatste Sigma 150-600mm C lens en natuurlijk een andere kwaliteit dan de canon prime. Ook een andere prijsklasse. Het is geen crop, want door mijn marinierstacktiek kwam hij langzaam mijn richting opRon62 schreef:Ik weet niet wat dat knopje doet als ie verschuift, want ik heb het niet op mijn lens.
Wat Frans zegt klopt, het is vooral een eigenschap van de lens.
Heb je de foto nog gecropt, of was je zo dichtbij?
Anders misschien es proberen op een iets grotere afstand, maar met iets meer mm's, dan kan ook nog weleens een verschil maken.

Nu vijf kleinkinderen en daar blijft het bij heb ik begrepen, dus.......Megan2057 schreef:owh, ik dacht ................... er komt een babymaar nee.
de ooievaar staat er prachtig op.

Je hebt gelijk en ik had meer achteruit moeten tijgeren, omdat hij op mij af kwam.RoquiRocks schreef:Heeft ie een 150 - 600 mm lens en gaat ie tijgeren om dichterbij te komen en vervolgens met 226 mm te fotograferen ???![]()
Met dat diafragma en de forse afstand tot aan de bomen is de vervaging die vrij plots lijkt op te treden wel te verklaren. Doordat er enig tegenlicht was is de achtergrond wat drukker dan gewenst maar heb je er lekker enige bokeh bij waar we meestal blij mee zijn.
Dus als je wat meer naar rechts getijgerd was had de achtergrond wellicht rustiger geweest.
Maar: de ooievaar komt mooi los van de achtergrond, dus waar hebben we het eigenlijk over?