Een plaats, voor mij, waar je als het het nog niet bent wel depressief wordt. Dingen die de natuur van de mensheid tonen die ik niet kan bevatten. Trouwens niet alleen hier maar over de hele wereld in het verleden en het heden.
En zoals altijd heel indrukwekkend, je wordt met je neus op de feiten gedrukt dat een mens tot zoiets in staat is.
Voor mij nog steeds moeilijk te bevatten.
@Ron, vorig jaar was ik in Krakau maar ik kon het niet opbrengen om naar Auschwitz te gaan. Ik heb te lang last van zulke bezoeken. Buchenwald was ook niet direct mijn keuze maar omdat ik de enige was met een auto wilde ik geen spelbreker zijn.
@Fran, wij zijn tijdens onze vakantie 2 dagen in Krakau geweest, wat een hele leuke stad is trouwens.
Mijn vrouw wilde daarheen om Krakau ook als uitvalsbasis te gebruiken om een dag Auschwitz te bezoeken.
We zijn vanuit Krakau met een busje erheen gereden en hadden ook een gids wat aan de ene kant wel fijn is, maar aan de andere kant wel een soort van belemmering voor goede foto's, omdat je daar bijna geen tijd voor krijgt.
Het is zo groot en immens dat als je veel wilt zien je toch een klein beetje haast zult moeten maken...eigenlijk zou je 2 dagen moeten gaan 1 met gids en 1 voor de foto's.
Auschwitz bestaat ook uit verschillende kampen en wij hebben er 2 bezocht, Auschwitz 1 en Auschwitz 2(Birkenau).
Ik heb dus wel wat foto's gemaakt, maar ben eigenlijk nog steeds onder de indruk van wat ik daar gezien en gehoord heb zodat ik nog steeds geen zin heb om die foto's te bekijken en uit te zoeken en zo......dat komt nog wel een keer.