My dream ...

Onze gevederde vrienden
darkshooter11
Lid
Lid

My dream ...

Bericht Geplaatst:

Afbeelding
Voor mij een droom die uitkomt.
Afbeelding
Reeds vele jaren droomde ik ervan om een duikende ijsvogel te kunnen platen die voor mijn kunnen kort bij de perfectie zou komen zonder het nodige knip en plakwerk in PS.
Ik heb in het verleden op ander fora wel die discussies gehad.En ik weet dat dit het eerste is wat er bij vele opkomt.MAAR ik ben reeds 4jaar!!! met dit project bezig dat me dan ook vele 100den uren heeft gekost om alles en nog wat omtrent dit hele project te brengen tot wat het nu is.Sinds verleden jaar begon het echt te lukken en werden voor mij persoonlijk mijn beelden alsmaar beter.Ik had echter de laatste maanden echter meer en meer het gevoel dat ik aan het plafond zat van mijn kunnen dat enkel een tikkeltje geluk mij nog net iets beter beeld zou opleveren.Dat was dan ook vandaag het geval :)
Vandaar dat ik ook bewust zo lang heb gewacht om nog eens opeen forum aan de slag te gaan....
Zodus bij deze...Ik weet ook dat het niet bij alle in smaak valt, al goed dat we allemaal niet dezelfde goesting hebben.Ik kan dan uiteraard best tegen gegronde kritiek.Wat mij wel kwetst zijn de verwijten die ik in het verleden, dat deze beelden niet echt zijn! voor de twijfelaars van dit laatste gedacht, mochten die er zijn de kans gegeven om een van de mod's dan mijn raw bestand op te vragen dat ik dan heel graag toestuur zodat die kunnen bevestigen dat dit wel degelijk echt is!
Alvast bedankt voor te kijken!
Groetjes
Omhoog Profiel Foto's
Rob Olivier
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

My dream ...

Bericht Geplaatst:

Van mij bewerk je er maar vrolijk op los, ik geniet al langer elders van je werk. ;)
Ook deze is weer prachtig, wat een binnenkomer! De achtergrond doet het fantastisch hier. :super
Je zou kunnen overwegen dergelijke foto's onder "Manipulaties" te plaatsen maar dat laat ik graag aan je eigen keuze over.

Overigens, het is niet verplicht maar het wordt hier op prijs gesteld als je jezelf even wilt voorstellen. :)
Omhoog Profiel Foto's
AJL
Lid
Lid

Re: My dream ...

Bericht Geplaatst:

Ik denk dat dit geen foto "puur natuur" is.....ik denk dat dit een spiegelbeeld is via manipulatie.......hij hoort dan ook in die rubriek thuis

Mooi is ie wel........de naad tussen de 2 beelden twijfel ik
Omhoog Profiel Foto's
darkshooter11
Lid
Lid

My dream ...

Bericht Geplaatst:

laat een mod mij maar een Pm sturen om te RAW op te vragen die stuur ik met plezier en dan kan hij laten weten hoe het zit met dit beeld en de spiegeling. Zodat dit fabeltje voor eens en altijd voorbij is. Goed of slecht geen enkel probleem! Maar die foto komt zo uit de camera.. onderaan is er een halve centimeter beeld bij aangezet dat is alles
Laatst gewijzigd door darkshooter11 op 13 okt 2018 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
Hermanus
Lid
Lid

My dream ...

Bericht Geplaatst:

Een fantastische opname en NG waardig !
Omhoog Profiel Foto's
Harry
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

My dream ...

Bericht Geplaatst:

Hoewel niet mijn discipline kan ik genieten van dit soort beelden. Technisch mi hoogstaand. Nog knapper dat je hem zo hebt weten te vangen maar persoonlijk mag/ kan er veel in manipulatie (als het maar goed gebeurd) en is het resultaat belangrijk. Dat is hier dik voor elkaar :up. Gr. Harry
Omhoog Profiel Foto's
darkshooter11
Lid
Lid

My dream ...

Bericht Geplaatst:

nog maar eens herhalen het gaat hier NIET
om manipulatie enkel de onderste halve cm! Maar de vogel(reflectie) helemaal niet!!!
Omhoog Profiel Foto's
Megan2057
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Mijn mond staat open wat een wauw plaat,
ik vind het knap dat je deze ijsvogel zo hebt weten te fotograferen, een diepe buiging !! :chapeau :chapeau :chapeau :chapeau
Omhoog Profiel Foto's
Hermanus
Lid
Lid

My dream ...

Bericht Geplaatst:

Van harte gefeliciteerd met je terechte TC !
Omhoog Profiel Foto's
Hans v Ee
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Gefeliciteerd met de TC!!! en de schitterende foto, chapeau! Gr. Hans.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

My dream ...

Bericht Geplaatst:

@darkshooter11: Ik snap niet waarom je van mening bent dat die aggressiviteit in je teksten hier op dit forum nodig is. :dk
Over je foto: een mooi plaatje. :up
Omhoog Profiel Foto's
darkshooter11
Lid
Lid

My dream ...

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor de reactie’s
@ Henry agressief zal dan toch niet men bedoeling geweest zijn, wat me wel stoort dat steeds weer word gedacht dat ivm de spiegeling manipulatie aan te pas is gekomen terwijl dit heel zeker niet is! Het heeft me zoals ik reeds beschreven heb in de foto vele 100den uren gekost om dit te bekomen. En als ze dan nog steeds dit naar boven blijven halen vind ik dat wel echt heel jammer. Ik weet ook dat dit heel veel gebeurd de dag van vandaag en dat het zelfs vrij makkelijk is echter een echte foto maken zoals deze niet....
Laatst gewijzigd door darkshooter11 op 13 okt 2018 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

My dream ...

Bericht Geplaatst:

:up
Over de reactie van AJL: ik denk dat hij je een beetje plaagt. :)

Over je eigen progressie het afgelopen jaar, zou je kunnen vertellen wat je hebt aangepast/gewijzigd aan je werkwijze of apparatuur waardoor je het afgelopen jaar die progressie hebt geboekt?
Omhoog Profiel Foto's
Harry
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

My dream ...

Bericht Geplaatst:

Ik snap je opwinding ook niet. Je krijgt hier alleen maar complimenten. Je eerste plaatsing wordt gelijk een TC ( de plaat van de dag). Wat wil je nog meer? ......Gr. Harry
Omhoog Profiel Foto's
Erik Symoens
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Hoi instagrammerfriend!! ;) ;)
Omhoog Profiel Website Foto's
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Zonder veel uitleg van jou over hoe het beeld tot stand is gekomen.....is toch logisch dat als het spiegelbeeld even heftig is als het basisbeeld......is toch logisch dat men twijfelt dat dit in het echt een genomen beeld betreft......jaag u niet op......ik zeg al niks meer :proost
Omhoog Profiel Foto's
Jo
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Prachtige TC!!! :good2 :good2 :good2
Omhoog Profiel Foto's
darkshooter11
Lid
Lid

My dream ...

Bericht Geplaatst:

Nogmaals dank voor de reacties
@erik hi my friend
@AJL tuurlijk mag je wat zeggen maar als je effe gaat kijken op mijn insta account dan
zul je meer van mijn ijsvogelfoto’s zien en ik had daar van al die foto’s de reflectie kunnen manipuleren maar dat doe ik niet ik doe enkel een grondige nabewerking vanuit RAW en wanneer ik het nodig vind stof of vuil wegpoetsen maar echt manipuleren niet
En zoals ik al bij mijn post zei mag kritiek best van mij
Grt
Omhoog Profiel Foto's
Maarten
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Proficiat, een hele fraaie TC :up
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Het zal mij een zorg zijn of het manipulatie is of niet, het gaat om het beeld. Ik snap echter wel je nadruk op het feit dat dit zo uit de camera komt, als je daar honderden uren in hebt gestopt dan lijkt het me duidelijk dat jij het zelf wel belangrijk vindt. En als anderen daar aan twijfelen dan begrijp ik je frustratie heel goed. Op basis van mijn ervaringen op dit forum zou het mij zeer verbazen als je hier niet op een vriendelijke manier wordt voorzien van commentaar en feedback, tenzij je zelf de escalatie aanjaagt.

Over de foto: retescherp, licht precies goed, mooi gevangen. gefeliciteerd met je TC :up
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”