Het feit dat dit niet op zo'n tonemapped HDR lijkt zou ik beschouwen als een groot compliment, ziet er inderdaad heel naturel uit. Jammer van die flare die nu heel raar overkomt omdat je niet meer ziet dat het tegenlicht is.
Een goede HDR is iets geheel anders dan de bewerkingen die we vaak zien inderdaad, beeld zou over komen als een natuurlijke plaat. Zou fijn zijn om hiernaast een niet HDR te zien voor het verschil.
Functie zit ook op de Sony camera's, ik vind het alleen jammer dat het niet in RAW kan.
Mijn camera staat meest ingesteld op RAW+JPEG en dan kan ik die functie niet gebruiken, dan moet ik eerst het menu in om 'm op alleen JPEG te zetten.
Heeeeel soms gebruik ik het weleens, maar meest probeer ik het later in PS, d.m.v. Schaduwen/Hooglichten, maar dat heeft natuurlijk ook z'n grenzen.
Klopt bij de canon ook alleen in jpg. Ook mijn camera staat op raw. Heb de HDR onder favorieten gezet.
Heel snel te bereiken.
En hoef de camera niet op jpg te zetten, gaat automatisch
Laatst gewijzigd door Ab59 op 22 dec 2018 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Als experiment geslaagd ja. HDR staat voor high dynamic range en beschrijft een manier om details in de lichtste en donkerste elementen van een foto vast te leggen. Die dynamiek zie ik eigenlijk niet in deze testfoto.