Welke camera kiezen
- JeeGee
- Moderator
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Altijd lastig adviseren vind ik, als je het kan ga naar een winkel en vraag of je wat camera's mag vast houden. Ik vind zelf dat de camera waar je veel mee rond loopt lekker in de hand moet liggen. Op die manier sluit je vermoedelijk al wat bodies uit. Nieuw heb je garantie, tweedehands vaker een wat lastiger geval. Zeker als je dat via b.v. Marktplaats zou kopen. Ik zweer bij Canon, gewoon fijne camera maar de Nikon bezitters zullen daar anders over denken. Beide merken zijn goed en hebben hun voor en nadelen. Succes met de aanschaf.
- Harry
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
Ik snap je vraag maar tegelijk ook niet. Dat is hetzelfde als vragen wat een goede auto is. Ieder heeft zijn eigen voorkeur. Het vasthouden vind ik wel een goede tip. Probeer wat uit in een winkel..Gr. Harry (zelf Nikon fan
)
- Henry
- Lid

Waar zit die twijfel dan?
Wat (of hoe) zou je er niet mee kunnen vastleggen?
Je wilt de camera met lens gebruiken voor foto’s van mijn kinderen, vakantie foto’s e.d.Ferry33 schreef:...Ik wil de camera voornamelijk gebruiken om foto’s van mijn kinderen, vakantie foto’s e.d. te maken...
Wat (of hoe) zou je er niet mee kunnen vastleggen?
- Hermanus
- Lid

Wanneer je niet hobbymatig cq semi professioneel of professioneel wil gaan fotograferen dan heb je aan een instapmodel genoeg of ga voor een lichtere systeemcamera die geen spiegel heeft. Want waarom een spiegel ?
Laatst gewijzigd door Hermanus op 13 feb 2019 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frans
- Lid

Voor familie- en vakantiefoto's heb je genoeg aan een compact of een telefoon met goede camera.
Mensen die met dit soort vragen op het forum beginnen zijn vaak studenten die een consumentenonderzoek doen, of mensen met met een commercieel belang en nog vaker zien we ze nooit meer terug met foto's.
Vertel wat meer over jezelf. Dat schept een band.
Mensen die met dit soort vragen op het forum beginnen zijn vaak studenten die een consumentenonderzoek doen, of mensen met met een commercieel belang en nog vaker zien we ze nooit meer terug met foto's.
Vertel wat meer over jezelf. Dat schept een band.
- Hermanus
- Lid

Scherp Henry en ik zal mijn tekst aanpassen ! Het is B inderdaadHenry schreef:Hermanus, bedoel je met “niet hobbymatig”:
A) professioneel?
B) incidenteel?
Volgens mij is het B. Eens?