Wij verzuipen in het land van de camera's

Plaats reactie
Ron62
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Re: Wij verzuipen in het land van de camera's

Bericht Geplaatst:

Ik denk dat je voor €150,- beter met je telefoon foto's kunt blijven maken, of je moet misschien 2e hands tegen iets leuks aanlopen.
Voor €150,- koop je een simpele compact camera en de grootte van de sensor daarvan is ongeveer net zo groot als van een wat nieuwer model telefoon.
Het enige wat dan nog een groot verschil zou kunnen maken is de lens, maar voor €150,- zal ook die lens geen groot kwaliteitsverschil kunnen maken, hoogstens dat je wat meer in kan zoomen.
Een wat betere compact camera zoals bijvoorbeeld een Sony RX100 (ik heb zelf een RX100V) kost al 4 à 5 keer €150,-, of je moet de 1e versie nemen en dan 2e hands, die zie ik soms nog weleens te koop staan voor minder dan €200,-.
De grootte van de sensor(1 inch) + de goede Zeiss lens maken dat er met zo'n camera nog wel redelijk goeie foto's gemaakt kunnen worden, ook als je ze op ware grootte op je computer bekijkt.
Ook een behoorlijke afdruk laten maken zal met deze camera geen groot probleem zijn. :)
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik denk dat de iPhone 6s helemaal geen slecht alternatief is. Heeft je vrouw ook een iPhone of heeft ze een Samsung? Met die laatste kun je ook mooie foto's maken.
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Ligt er ook aan welke Samsung Henry, ik heb een Samsung Xcover3 en dat ding maakt helemaal geen mooie foto's.....vind ik dan. ;)
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

De RX100 zit een lens op met een bereik van 28-100mm omgerekend naar fullframe, het diafragma is F/1.8-4.9, dus als je uitzoomt is het best wel een lichtgevoelig lensje.
De RX100V, die ik heb, heeft een bereik van 24-70mm omgerekend naar fullframe, maar het diafragma is F/1.8-2.8, ingezoomd iets lichtgevoeliger en ik kan iets meer uitzoomen en wat minder inzoomen dus.
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Vragen over specifieke camera's leveren niet altijd reacties op.

Op het web is veel testinfo te vinden over bijna alle camera's.
Zo ook over de Panasonic.

https://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmcg3/19" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.camerastuffreview.com/nl/pa ... nasonic-g3" onclick="window.open(this.href);return false;

De K staat voor zwart bij Panasonic.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”