xafke schreef:...Ik hoor graag suggesties Henry hoe ik die lichtopstelling beter had moeten maken om dat oog wat extra op te lichten. Weet dat dit gemaakt is op een kleine zolderkamer met hellende daken aan beide kanten links en rechts van mij. (Dat is ook waarom ik dat detail er opzettelijk in laat bij de eerste foto en je ziet het trouwens ook in het beeld van de spiegel)
Xafke, een beetje flauwe opmerking van je. Je bent zelf heel goed thuis in flitslicht om zelf te bedenken wat je anders kunt doen om dit schaduwplekje op te lichten. Daarbij heb je hier nergens verteld hoe je lichtopstelling eruit heeft gezien.
Maar om er toch serieus op in te gaan: Gewoon je diffuus lichtje beter richten of nog een diffuus lichtje erbij. Mogelijk is het plaatsen van een extra reflector ook al voldoende om het effect van het oplichten van de schaduwen te bereiken. Je hebt vast die extra flitsers, diffussers en reflectieschermen nog wel ergens liggen.
Uiteraard ben ik nu erg nieuwsgierig naar het resultaat waarbij je mijn advies hebt toegepast.