Heb even getwijfeld om deze te plaatsen... Reden: Heb deze foto af laten drukken en die is echt heel mooi geworden en vergeleken bij de afdruk vind ik het exemplaar op het beeldscherm ineens wat minder... (Hebben jullie dat ook weleens??)
Kom maar op met het commentaar, waarvoor alvast dank!
1/400 sec
f/4
Iso 100
173 mm
Genomen in de schaduw midden op een dag met zeer felle zon.
ps witte rand zit er omheen ivm printopdracht. Normaal plaats ik alleen een zwarte rand om de foto.
Erg mooie plaat!
Dat de plaat anders is op je scherm dan op papier kan verschillende redenen hebben.
Je scherm kan niet/verkeerd gecalibreerd zijn.
Maar veel afdruk centrales bewerken je foto's nog een keer, door er meer contrast en zo bij te doen. maar meestal werkt dat juist averechts.
Mijn broer heeft een opmaak bedrijfje, hiervoor heeft hij hij een computer waarbij ik sta te water tanden, zijn scherm en alles is helemaal netjes gecalibreerd en het licht in zijn ruimte is altijd het zelfde.
Hij had foto's van zijn zoon laten maken, toen deze een blauw oog had, dit blauwe oog is helemaal weg bewerkt, maar toen hij hem naar de Hema had gestuurd kwam hij terug met blauw oog! Ze hadden de plaat donkerder gemaakt en dus meer contrast waardoor er een heel stuk bij het oog was dichtgelopen!
Nagtie schreef:Erg mooie plaat!
Dat de plaat anders is op je scherm dan op papier kan verschillende redenen hebben. Je scherm kan niet/verkeerd gecalibreerd zijn.