Mijn dochters blijven ook (iets) langer stilzitten dan die kleine beestjesFrans schreef:Dacht toen portretten gaat je beter af dan hommels/bijen.
Ik zie het nu ook, hoewel het op mijn scherm niet zo heel veel verschil maakt. Bij mijn oudste mag er een tintje rood uit. BedanktFrans schreef:Opvallend vind ik het verschil van huidskleur van dochter 1 in vergelijking tot dochter 2 die volgens mij de meest geloofwaardige huidstint heeft.
Modellen zijn het niet echt, want die staan meestal heel graag voor de camera. Bij deze modellen duurt het vaak veel te lang voordat papa de foto heeft gemaakt die naar zijn zin is. En dat hebben ze al na een paar minuten...Hermanus schreef:Mooie portretten van jouw model dochters of dochters als model

Laat ze volgende maal eens poseren in een wat minder " geforceerde glimlach " pose,Modellen zijn het niet echt, want die staan meestal heel graag voor de camera. Bij deze modellen duurt het vaak veel te lang voordat papa de foto heeft gemaakt die naar zijn zin is. En dat hebben ze al na een paar minuten...

Dit is zeker ook een goede tip van FransWat meestal snel verveelt als de fotograaf vooral bezig is met “gepruts” aan camera en flitser.
Mijn tip zou dan zijn.
Zet alles klaar.
Zitplek, licht, achtergrond.
Probeer het licht uit met een paar foto's van een vervangend object zoal jezelf.
Ja en neen, binnen in huis zit je rustig met je modellen in een gekende omgeving.Op een buiten lokatie makkelijker te verwezenlijken dan binnen.