Druppelweek Wolves fotografie ma, di, wo, do, vr, za, zo!
- Wolves fotografie
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Dan zal ik morgen proberen om weer een duidelijke druppelfoto te makken.Tony schreef:de woensdag, is tot nu toe je minste wat betreft de druppels, die komen er niet echt uit
- @win
- Lid

- Geslacht: Man
- Contacteer:
Woensdag: Het beeld is niet zo sterk als maandag en dinsdag. De druppels zijn (zoals ook aangegeven door pafeme) lastig terug te vinden. Daarnaast heb je de telefoon helemaal recht liggen wat een enigszins statisch geheel oplevert. Laatste kritiekpuntje: de telefoon is niet schoon 
Wat ik knap vind gedaan is de spiegeling in combinatie met een naadloze achtergrond. Kan je zeggen hoe je dit gedaan hebt?
Wat ik knap vind gedaan is de spiegeling in combinatie met een naadloze achtergrond. Kan je zeggen hoe je dit gedaan hebt?
- Wolves fotografie
- Lid

- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties!

Tuurlijk: als ondergrond gebruik ik een keukenkastjes paneel in hoogglans zwart (speciaal voor dit doel besteld zonder bevestigingsgaatjes). Twee mat zwart geverfde houten planken doen dienst als achtergrond. De achtergrondplanken staan in een 90º hoek met elkaar, vervolgens laat ik er 1 een beetje schuin staan (i.p.v. recht naar boven in een schuine lijn naar boven), zodat er ook geen vervelende reflectie op het onderwerp komt (voor het vasthouden van de achtergrondplanken heb ik de hulp van mijn man gevraagd). Een macrolens en fullframe sensor zorgen voor een beperkte DOF en dat doet de rest...@win schreef:Wat ik knap vind gedaan is de spiegeling in combinatie met een naadloze achtergrond. Kan je zeggen hoe je dit gedaan hebt?
- fran
- Lid

- Contacteer:
Woensdag is een technisch goede foto alleen vallen de druppels inderdaad een beetje weg. Alleen het scherm op deze manier was duidelijker voor de druppels geweest maar om daar nu je mobiel voor door te zagen gaat een beetje te ver
. De uitvergroting is op zich beter maar wel weer erg druk.
Donderdag vind ik wel weer mooi. Sinple en effectief. Mooie compositie en goede scherpte en mooi van kleur
.
Donderdag vind ik wel weer mooi. Sinple en effectief. Mooie compositie en goede scherpte en mooi van kleur
- Wolves fotografie
- Lid

- Contacteer:
Het mobieltje doorzagen vind ik best een optie hoor Fran. Ben alleen bang dat manlief gaat protesteren, het was namelijk zijn mobieltje.
Ik vind zelf de uitvergroting ook niet mooi... ben blij dat donderdag meer in de smaak valt.
Ik vind zelf de uitvergroting ook niet mooi... ben blij dat donderdag meer in de smaak valt.
- Wolves fotografie
- Lid

- Contacteer:
- Wolves fotografie
- Lid

- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties!
@ g00fy: ja, de naald was best scherp en mijn vingertopje is nog steeds een beetje gevoelig.
Maar ja, ik vond het wel een leuk idee en ik had meteen weer een goede reden om even met mijn MP-E lens te spelen, de foto is namelijk gemaakt met een vergrotingsfactor van 4x. 
@ Pipanda en Tony: de volwassen bladeren zien er ook heel anders uit. Dit blaadje was nog geen 2 cm lang, terwijl de volwassen bladeren wel 20 cm lang kunnen worden. De volwassen bladeren zijn ook ronder van vorm, dan dit hele jonge blad. De rode haartjes raken ze kwijt en daarvoor in de plaats krijgen ze een heel stug aanvoelend oppervlak. De groen kleur wordt donkerder en matter...
@ @dwin: ja mooie kleur bloed heb ik hè.
@ g00fy: ja, de naald was best scherp en mijn vingertopje is nog steeds een beetje gevoelig.
@ Pipanda en Tony: de volwassen bladeren zien er ook heel anders uit. Dit blaadje was nog geen 2 cm lang, terwijl de volwassen bladeren wel 20 cm lang kunnen worden. De volwassen bladeren zijn ook ronder van vorm, dan dit hele jonge blad. De rode haartjes raken ze kwijt en daarvoor in de plaats krijgen ze een heel stug aanvoelend oppervlak. De groen kleur wordt donkerder en matter...
@ @dwin: ja mooie kleur bloed heb ik hè.