Mijn ogen zijn wat zoekende naar een scherp punt.
De onscherpte achterin vind ik geen probleem, maar voorin vind ik niet zo prettig kijken.
bloemetjes
Ik heb gepoogd scherp te stellen op het oranje binnenwerkje van de meest wijd open bloem. Ik vrees dat ik er net achter zit als ik goed kijk.
Misschien is een probleem ook wel dat de hoogste (nog relatief scherpe) bloem meer aandacht opeist?
Misschien is een probleem ook wel dat de hoogste (nog relatief scherpe) bloem meer aandacht opeist?
- Jo
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Ik vind het een prima beeld
. Maar dat zal wel niemand vreemd vinden
. Zeker in dit bloemenveld hoef ik niet ergens naar een ultiem scherp plekje te zoeken De bedoeling van de plaat is duidelijk! Maar ik snap de opmerking van Wendy wel. Het verloop van de DOF had groter mogen zijn.
Jo schreef:Ik vind het een prima beeld![]()
![]()
. Maar dat zal wel niemand vreemd vinden
![]()
![]()
.
Nou Jo, jij werkt vaak met een kleine DOF, maar de scherpte ligt dan altijd wel goed.
Ik zit er gewoon net naast. Of eigenlijk: achter. Maar de compositie werkt misschien ook niet mee?Jo schreef: Zeker in dit bloemenveld hoef ik niet ergens naar een ultiem scherp plekje te zoeken De bedoeling van de plaat is duidelijk! Maar ik snap de opmerking van Wendy wel.
Wat ik lastig vind is balanceren met dat de achtergrond weer niet te druk wordt.Jo schreef: Het verloop van de DOF had groter mogen zijn.