Wekelijkse vrije bewerkingsopdracht obv een gegeven fotobestand. Eenieder die het leuk vind om mee te doen kan een bewerking van het originele bestand maken en posten. Hierbij is het idee dat we onze eigen creativiteit uitdagen, en tegelijk leren van elkaar wat er allemaal te halen valt met een goede nabewerking.
Aan de slag gegaan in LR met de omzetting en om de compositie naar mijn zin te krijgen. Dat vond ik een lastige en daarom vervolgens net als Frans een flinke crop gemaakt. In PS de compositie bijgedraaid om helemaal tevreden te zijn en op een tweede laag geplaatst. De spiegeling komt zo beter tot zijn recht m.i. Nu is de vraag wat vinden jullie
Update
Laatst gewijzigd door Hermanus op 20 jul 2021 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
De uitsnede, maar vooral denk ik de rotatie:
wat ik zelf hier ervaar dat ik steeds naar de fiets zit te kijken en dat ik de reflectie moeilijk kan plaatsen.
Nu zeg ik erbij dat mijn ruimtelijke oriëntatie matig is.
Dus ben benieuwd hoe anderen het ervaren.
Naar aanleiding van Frans zijn opmerking over een oriëntatie probleem van de spiegeling heb ik een update geplaatst, want ik ben het met hem eens na bestudering.
Je update is net wat speelser, die bevalt me prima. Een hele mooie omzetting, fijn de rommel eruit gepoetst, en het niet aanvullen van het gedraaide origineel vind ik een sterke vondst, de witte belijning zorgt nu voor een krachtige afscheiding. Mooi werk!