Wekelijkse vrije bewerkingsopdracht obv een gegeven fotobestand. Eenieder die het leuk vind om mee te doen kan een bewerking van het originele bestand maken en posten. Hierbij is het idee dat we onze eigen creativiteit uitdagen, en tegelijk leren van elkaar wat er allemaal te halen valt met een goede nabewerking.
Deze keer iets gedaan met fotonegatieven, diverse varianten geblend. Dit brengt het resultaat terug tot een positief met een zacht karakter.
Een vierkante crop gemaakt voor een kernachtiger beeld. Ook enkele minder fraaie plekken schoongepoetst.
Mooie zachte kleuren inderdaad, naar mijn smaak wel iets teveel tegen het 'fletse' aan.
Onder in het beeld is te zien dat je gestoeid hebt met het rechttrekken van het beeld (denk ik?). Ik doel daarmee op de dubbel zichtbare roosters onder in het beeld. Al met al een fraai beeld, maar het mist naar mijn smaak te veel van jouw signatuur
Jurjen, ik heb niks rechtgetrokken (moet je bij Frans zijn ). Wel heb ik de (echte, niet-gespiegelde) oranje schepwagen onderin weggewerkt, maar die dubbele roosters vallen daarbuiten, die waren er al.
Frans, ik heb het vlak nog apart uit een van de bewerkingslagen getild, in de meeste lagen was het zwart als in het origineel. Dit vond ik goed passen. Ab heeft het helemaal weggepoetst maar dat hoeft van mij niet. In je eigen bewerking valt het vlak mooi weg in de omringende delen, dat is ook wel een goede oplossing.
Vind het heel leuk Peter dat er zoveel verschillende bewerkingen gevonden/bedacht worden.
Zoals je in de introductie al opmerkte er is niks fout. Dat vind ik in het creatieve vlak eigenlijk ook niet echt mogelijk.