Wekelijkse vrije bewerkingsopdracht obv een gegeven fotobestand. Eenieder die het leuk vind om mee te doen kan een bewerking van het originele bestand maken en posten. Hierbij is het idee dat we onze eigen creativiteit uitdagen, en tegelijk leren van elkaar wat er allemaal te halen valt met een goede nabewerking.
Mijn LR bewerking hierboven en heb in PS (foto 2) getracht de magenta te verminderen die vooral in het zand zichtbaar is. Mijn insteek was om de werkelijkheid van het harde licht op deze zonnige dag zo dicht mogelijk te benaderen. Hierbij in het histogram de zwarten en witten gecontroleerd en de foto iets rechtgezet. Ben nog niet tevreden over de magenta aanpak en zal mij hier verder in gaan verdiepen.
Laatst gewijzigd door Hermanus op 06 apr 2022 09:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Fraaie scherpte. Die kreeg ik nog niet (ga nog een nieuwe poging wagen). En de onderste idd heel erg realistisch qua de situatie ter plekke op dag moment van de dag. Knap gedaan.
Ik loop even alle foto's af en vergelijk met mijn eigen product, omdat ik daarvan weet wat en waarom ik eraan heb zitten sleutelen.
Ik vind jouw bewerking heel goed vergelijkbaar met die van Frans. Ik vind die van Frans wel wat hel, en zijn lucht en zand iets te bleek - jouw zand en lucht zijn zelfs nog bleker, ik denk dat je meer geel en rood hebt verwijderd. Maar ook jij bent zeer uitvoerig in je toelichting, respect daarvoor. Resultaat is een heldere foto waarop alle details goed zichtbaar zijn.
Inderdaad wat rood, blauw en magenta teruggedraaid Peter en ga mij daar verder in verdiepen, want kwam met het groen in de knoop. Ook een zweem. Met een hoge zon is er naar mijn idee weinig structuur in het zand te zien en vandaar dat ik dit effect wilde meenemen. Ietwat hel, maar wel realistisch m.i.
Bedankt voor alle leerzame reacties !