petervaneekelen schreef:filipo, ik snap de redenatie. Om duidelijkheid te verschaffen zullen we daarom over enige tijd heldere beschrijvingen bij de categorieen gaan zetten. Maar ik verwacht dat deze categorie zich zal toespitsen op (vrijwel) 100% AI, omdat dit het eenvoudigste toe te passen is. Anders moet je bijvoorbeeld een luchtvervanging ook hier gaan plaatsen, en dat is niet de bedoeling.
Ik besef dat we nu in een testfase zitten en dat het moeilijk is om grenzen af te bakenen.
Voor mij zou de grens gewoon bij de gebruikte bronnen liggen.
Als er externe, niet zelfgemaakte elementen gebruikt of toegevoegd worden dan zou ik het in een aparte rubriek (AI of ruimer) plaatsen.
Bvb een eigen foto gecombineerd met de lucht uit een foto van iemand anders of de lucht vervangen via AI (generative fill bvb). Of een foto waarin een weg via AI door een zee vervangen wordt. Of een AI werk waarin een eigen foto geplakt wordt.
Als je daarentegen in een foto iets wegwerkt of toevoegt via klonen dan voeg je geen externe elementen toe. Je herbruikt de beschikbare informatie uit je eigen foto.
Als je 2 EIGEN foto's combineert dan gebruik/herbruik je ook de informatie uit je eigen foto's.