Je camera hier kopen en je glaswerk (toch zeker zo belangrijk) in Hong-Kong?
Ze leveren geen body met Nederlands , maar bij een lens is dat niet nodig en het scheelt enorm veel geld .
Wat je hier voor een tweede hands betaald heb je daar een nieuwe voor.
En wat is er mis met Hongkong alles wat we kopen komt daar vandaan.
Dit is mijn lijstje waar ik uit wil kiezen...:
Sony a 6400
Sony a 6700
Sony a6600
Sony a7c
Son A7 III
Sony A7 RIII
Canon R7
Canon R8
Canon R10
Nikon Z6 2
Olympus OM-D E-M10 Mark IV
Fujifilm X-T5
Panasonic S5 II
Ik gebruik zelf een Canon uit de R lijn, maar als je een beperkter budget hebt zou ik eerder voor een Sony gaan. Veel meer keus qua lenzen, ook van andere partijen..
Ik kan de Sony a7 iv met extra korting kopen. Ze zeiden mij net in de winkel dat je die camera ook als apsc kan instellen. Op internet vond ik super35 maar enkel voor filmen. Kan dit dan ook voor foto's te nemen?
Waarom zou je 'm in willen stellen als apsc, je houdt dan volgens mij ook gewoon minder mp over, dus je kunt net zo goed naderhand in de nabewerking croppen.
De A7 IV heeft 33mp, dus je kunt daar nog een flink stukje afhalen en nog zat overhouden voor een mooie afdruk op groot formaat, dus je onderwerp komt dan (veel) groter in beeld.
Als je het je kunt veroorloven zou ik altijd voor de A7 IV gaan, die is nog veel beter in het volgen van z'n onderwerp dan de A7 III en zoals gezegd meer mp en toch ongeveer net zoveel ruis en heeft ook eye-autofocus voor vogels en de A7 III alleen voor mens en dier.
Mogelijk wat laat.
Nikon D500. goed voor AF bij weinig licht en snelle AF voor de vogeltjes. rond de 900 euro
Tamron standaard zoom 17-50mm voor concert foto. (Google voor prijs gebruikt)
Nikon AF 300mm f4 pf voor de vogeltjes. Rond de 900 euro
of de Nikon af 70-200mm f4. (scheelt 500 euro)
Setje moet kunnen voor iets meer dan € 2000 tweedehands.
Alle prijzen voor gebruikte spullen vanzelfsprekend.