Fotobesprekingen kunnen via een live internetverbinding o.i.d. plaatsvinden. De organisatie (logistiek, techniek en modereren) ligt bij de forumleden.
Forumregels
Fotobesprekingen kunnen via een live internetverbinding o.i.d. plaatsvinden. De organisatie (logistiek, techniek en modereren) ligt bij de forumleden. De bijeenkomsten kunnen periodiek of ad hoc gehouden worden. Foto's die tijdens deze bijeenkomsten worden besproken kunnen in dit forum "Fotobespreking" worden geplaatst ter ondersteuning van de organisatie.
In deze post kunnen de foto's ter bespreking in de zoom meeting worden geplaatst. Er mogen meerdere foto's worden geplaatst. (Geen regel maar normaliter houden we max. 4 foto's aan) Graag bij iedere foto de betreffende Exif plaatsen, dat is makkelijker bij de bespreking.
-- 10 jun 2024 08:50 --
1.
f 5.6, 1/1000, iso 125
2a.
f 5.6, 1/1000, iso 125
2b.
3.
f 2.8, 1/125, iso 160
Update door Peter
4.
f 4.5, 1/2000, iso 125
Alle foto's met Fuji X-T5
Laatst gewijzigd door fran op 10 jun 2024 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
@Harry jouw update een verbetering en die van Fran ook.
@Fran je zwartwit vind ik niet zo goed als de kleurenversie.
Zelf ben ik bezig geweest met mijn F3 maar ik ben er nog niet uit.
@Harry je update is stukken beter voor mij, kijkt toch lekkerder nu het lichte van de hoek af is. Gelijk ook minder storend.
De update van Fran vind ik wel geslaagd maar heb je daar ook iets met de scherpte gedaan? Doet gewoon pijn aan mijn ogen zo scherp knalt het bij mij van mijn scherm.
@Harry, eigen update is een hele verbetering.
De update van mijn foto vind ik niet beter dan mijn origineel. Het donker is voor mij nu teveel en het lichte is nu te weinig. De curve van het donkere deel is wel mooier maar van het hout dan weer niet voor mij. In ieder geval dank voor het laten zien hoe het ook zou kunnen. Ik krijg het niet mooi voor elkaar.
Bedankt. Het was bij de update van Fran ook mentale om de curve te doen. Misschien had ik er idd verder af moeten blijven… door de curve leek ik wel te zien alsof er iets onscherpte ingeslopen was. Iets verscherpt, al zie ik het niet in de mate waarin jij het ziet denk ik Joop. Gr. Harry
@ Peter, de kleurenversie heeft mijn voorkeur, maar ik blijf iets missen, mn in de compositie. Het labeltje weg is een kleine, maar wel mooie verbetering. gr. Harry