Maandopdracht AUGUSTUS
- Martinvh
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
low-key en low-key lighting vallen imo onder dezelfde algemene groep low-key hoor ,....
de andere low-key die je aangeeft is dan voor "normale" foto's buiten e.d.
Alles wat dus in "scene" wordt gezet valt volgens bovenstaande onder low-key lighting, terwijl low-key volgens de eerdere link die in het topic van Tony juist "doordachte" fotografie was waar van te voren alles in "scene" wordt gezet
https://www.schrijvenmetlicht.nl/lowkeyuitleg.html" onclick="window.open(this.href);return false; ( 2e alinea )
Ik denk dat er dus gewoon vele soorten onder de noemer low-key kunnen vallen
Maar blijf wel van mening dat een low-key maar heel weinig tot géén hooglichten mag bevatten.
Zie ook deze link
https://www.photoplaza.nl/joomla/index. ... =1&alpha=l" onclick="window.open(this.href);return false;
Al met al wordt er dus niet alleen hier, maar overal over de inhoud van low-key nogal flink gestoeid
low-key lighting, ofwel low-key belichten, ofwel het kustmatig creëren van een low-key foto in de studio ,....Low key lighting has a higher lighting ratio
The term "low key" is used in cinematography to refer to any scene with a high lighting ratio
de andere low-key die je aangeeft is dan voor "normale" foto's buiten e.d.
Alles wat dus in "scene" wordt gezet valt volgens bovenstaande onder low-key lighting, terwijl low-key volgens de eerdere link die in het topic van Tony juist "doordachte" fotografie was waar van te voren alles in "scene" wordt gezet
https://www.schrijvenmetlicht.nl/lowkeyuitleg.html" onclick="window.open(this.href);return false; ( 2e alinea )
Ik denk dat er dus gewoon vele soorten onder de noemer low-key kunnen vallen
Maar blijf wel van mening dat een low-key maar heel weinig tot géén hooglichten mag bevatten.
Zie ook deze link
https://www.photoplaza.nl/joomla/index. ... =1&alpha=l" onclick="window.open(this.href);return false;
Al met al wordt er dus niet alleen hier, maar overal over de inhoud van low-key nogal flink gestoeid
- DandA
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Contacteer:
Voor mij is het belangrijkst dat de foto (wat je toch heel veel ziet) niet onderbelicht moeten zijn. En dat het gehele histogram gevuld word met links de "berg".
De edit: de zin begonnen met het onder belichte ipv het histogram.
De edit: de zin begonnen met het onder belichte ipv het histogram.
Laatst gewijzigd door DandA op 17 aug 2009 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Blijven veel verschillende interpretatie's en misschien maar goed ook.
Martin schreef in zijn topic "Ik heb gewoon mijn interpretatie van low-key neer gezet "
Lijkt me prima.
Martin schreef in zijn topic "Ik heb gewoon mijn interpretatie van low-key neer gezet "
Lijkt me prima.
Laatst gewijzigd door Dave op 19 aug 2009 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- pipanda
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Ik vind het ook primaBlijven veel verschillende interpretatie's en misschien maar goed ook.
Lijkt me prima.
Ik heb nog wel ergens een intressante uitleg gevonden over het lichtmeten van een low-key
Het beste is om met een losse licht meter te werken.
Meet je licht (niet de reflectie) op de hoogste lichten,,, lichtste plaats op je onderwerp, (of als je met de camera wil meten leg op de lichtste plaats van je onderwerp (dus waar het meeste licht valt) een grijskaart en meet dan het licht op die grijskaart, stel dit in op je camera (manueel) en met deze waardes moet je dan verder de foto maken.
Zorg dat je een mooi lichtstructuur hebt (zacht licht dus) en, zorg dat je de afstand van lichtbron tot onderwerp zo weet te kiezen dat je in de donkerste partijen waar je nog net doortekening in wil hebben net 3 a 4 stops minder licht heben als je hoogste lichten (ook weer met de grijskaart gemeten uiteraard of met losse lichtmeter).
Verder is een donkere onder en achtergrond natuurlijk ook erg handig
Heb mijn bericht ook evenflink stuk weggeknipt.
Refereerde naar persoon i.v.m. een maximaal gebruik van belichting.
De opmerking die er stond over het bepalen of iets low key is vanuit het histogram was meer algemeen.
Kon echter gemakkelijk worden verward.
Vanuit mijn persoonlijke visie is dit misschien wel een interessant vraag.
Waarom zou je bij een foto kiezen voor een low key verlichting.
(kun je ook omdraaien natuurlijk - als ik een low key verlichting heb gekozen dan....)
Refereerde naar persoon i.v.m. een maximaal gebruik van belichting.
De opmerking die er stond over het bepalen of iets low key is vanuit het histogram was meer algemeen.
Kon echter gemakkelijk worden verward.
Vanuit mijn persoonlijke visie is dit misschien wel een interessant vraag.
Waarom zou je bij een foto kiezen voor een low key verlichting.
(kun je ook omdraaien natuurlijk - als ik een low key verlichting heb gekozen dan....)
- DandA
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Contacteer:
Ayla schreef:Hee dit berichtje heb ik over het hoofd gezien, ik zie dat het al aardig uitgelegd isDandA schreef:@ Ayla ik heb een verzoek voor de Wiki:
Kun je uiteenzetten wat Low Key is?![]()
Het was meer als grapje
Terug on topic:
Het wordt voor mij heel erg moeilijk om een winnaar aan te wijzen. Er zijn deze maand echt hele goede inzendingen met een grote diversiteit aangeboden. Heel erg leuk