Als beginnend fotograaf ga je je vormen en ik merk zelf wel steeds meer plezier te hebben aan ZW fotograferen (tenzij kleur de compositie bepaalt en het niet anders kan).
@Gietjedo, hij komt uit kleur vanuit een NEF RAW. Maar ik zou best een monochrome camera willen hebben (zoals Leica heeft) waarbij er geen kleurenfilter over de sensor heen ligt
Ik stelde mijn vraag omdat ik wel eens foto's heb gemaakt met Beeldstijl instelling monochroom, dan zie ik het zoekerbeeld ook ZW, dat heeft invloed bij het maken van foto's. Ik sla beelden op in jpeg en craw, dus kleur heb ik altijd bij de hand.
Dat er ook een monochrome camera bestaat wist ik niet.
Ook weer een heel fraaie zwart witter.
Fijn beeld, de bewegende fietser maakt hem af. Het croppen zoals Joop voorstelt is een mogelijkheid maar het verlies van een stuk van de mooie lucht vind ik toch te jammer om weg te laten vallen.
@Joop: Rechts afsnijden op jouw voorgestelde punt dan is mijn stilstaande fietser weg Iets meer rechts afsnijden vind ik de brug teveel abrupts stoppen.
@Frans: Ik ga er een bijbaantje bijnemen, dan komt die Leica vanzelf
Wat me wel opvalt nu ik een 2e keer wat kritischer keek is de donkere halo rond de achterste 2 stoplichten en sommige andere donkere delen, zoals de brugleuning.