Ik ga mee met Smurf, al vind ik het jammer dat op de derde plaat de voeten afgesneden zijn terwijl er aan de bovenkant ruimte genoeg is.
De serie ontgaat mij. Er ligt een slachtoffer, dan ga je dus eerst een tent opzetten en overleggen en dan ben je klaar? Op een BHV-training kom je daar niet mee weg...
Ik kijk ook als BHV-er, en dan klopt het voor mij niet. Foto 1 zou de startsituatie van een incident kunnen zijn, foto 2 is dan raar (waarom gebeurt er niks en kijkt niemand naar het slachtoffer) en foto 3 zou mooi kunnen zijn als de foto beter gemaakt was.
Dank allen voor de reacties! Afgesneden voeten ga ik wel in mee, dat had beter gemoeten. Her verhaal lijkt me verder wel duidelijk toch, het is geen echt incident maar een oefening cq bewustwordings-event over een hele dag. Ik mocht willen dat er zoveel rodekruizers tegelijk aanwezig zouden zijn bij een echt incident
Bij een sfeerimpressie van een oefening verwacht ik toch meer close werk, met gezichten, expressie. Dit is erg afstandelijk. Weet niet of dat gezien de taal een optie was, maar als je het had kunnen vragen was dat vast mogelijk geweest.
Overigens, off topic, les uit de BHV: heb je geen andere BHV'ers/RodeKruizers/EHBO'ers om je heen, wijs dan gewoon mensen aan en geef opdrachten: U daar, bel 1-1-2 en zeg dat ik ga reanimeren. En u, haalt u daar die AED op. Het gros van de omstanders zal al lang blij zijn dat er iemand is die weet wat er moet gebeuren.