Wekelijkse vrije bewerkingsopdracht obv een gegeven fotobestand. Eenieder die het leuk vind om mee te doen kan een bewerking van het originele bestand maken en posten. Hierbij is het idee dat we onze eigen creativiteit uitdagen, en tegelijk leren van elkaar wat er allemaal te halen valt met een goede nabewerking.
@Yves: de helderheid in de onderkant foto spreekt mee zeer aan. Jammer de punten op het dak verloren zijn gegaan.
@Ab: krachtige zwart wit. Nieuwe lucht doet het goed. Ook hier jammer van de punten op het koepeldak.
@Peter: mooi de doortekening in het donkerblauw behouden. Referentiepunt voor rechtzetten zijn m.i. de ronde kolommen in het water. daar had ik de oorspronkelijke foto op rechtgezet.
@Gladius: de zwart-witter is in mijn ogen mooi in balans.
@Gietjedo: iets erachter dan je voorganger maar ook prima passend in mijn beleving.
@Gladius: bitumen techniek uit PS beta leuk experiment.
@PetraS: de meest heftige zwartwitomzetting. Als je in Valencia bent geweest is dat niet echt het gevoel wat je daar krijgt maar zeker mooi werk. Opvullen ruimte onderin prima gelukt.
@Peter: zwartwitomzetting vind ik mooi gelukt. Ook best heftig bij sfeer van het gebouw in het echie.
De creatieve invulling mooi gedaan.
@Gietjedo: de creatieve invulling mooi bedacht en fraai uitgevoerd.
Snelle blik op zijn kanaal laat zien dat hij met Lightroom en Photoshop werkt, een combinatie waar vast meer dan met Luminar Neo bereikt mee kan worden.
Een beetje late inzending, want door omstandigheden weinig tijd voor mijn hobby. Ik heb veel moeten uitproberen in Luminar Neo en tot dit resultaat gekomen.
-- 28 maart 2025 19:26 --
Ik heb mooie resultaten gezien en vindt die van Peter bijzonder knap en spectaculair. Daarnaast heel goede bewerkingen gezien waarbij de lijnen mooi zonder bewerkingsrand zijn gebleven. Is mij deze keer niet gelukt mede door tijdgebrek.