Wat neem ik mee

Plaats reactie
Stefanie71
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Wat neem ik mee

Bericht Geplaatst:

Oke, met plaatjes nu dus, uit de hand afstand onderwerp ong 10 meter jpegs direct uit camera iso640 1/500s zon en wolkjes niet constant
Afbeelding
Eerste foto op 400mm+1.4x (canon R6II en Tamron 100-400) valt helemaal niet tegen, AF werkt gewoon, diafragma kan niet lager dan f13 in de exif gaat het niet helemaal goed want die geeft 800mm aan terwijl dat560 zou moeten zijn, maar ik vind het al heel wat dat een vergroting gemeld is. (nb. extender is van Soligor uit het jaar stillekes)
Afbeelding
Nu dus 400mm+2x Af werkt (!) had ik niet verwacht, f6.3 (!) had ik helemaal niet verwacht, exif geeft aan 800mm (=correct) (nb. exteder Teleplus ook uit het jaar stillekes)

Het zonlicht wilde niet helemaal meewerken dus ik moest wat extra gokken om vergelijkbaar belichte plaatjes te krijgen, de x2 is nog iets te donker uitgevallen tov de x1.4 en de auto witbalans is daarmee iets anders gaan zitten (had dit eigenlijk even handmatig moeten instellen) de kleurafwijking mag je negeren, ik heb ook wat testfoto's op de akker tegenover geknipt en daar is geen kleurafwijking te zien , maar de onderwerpjes daar (kiviet en meeuw) zaten te ver weg en met de grillige ondergrond had de camera moeite op het goede punt scherp te stellen dus die heb ik weggegooid

Eindoordeel: Positief, beide teleconverters gaan mee.
Omhoog Profiel Website Foto's
petervaneekelen
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Fijn dat het gelukt is om ons je resultaten te laten zien :up
Stefanie71
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Oke, nog een keer. Ik ben laatst nog eens gaan testen en vergelijken in een vogelkijkhut. Ik had bij me de 150-600 en de 100-400 met de teleconverters. In deze 'real life' setting kwam ik er achter dat de 100-400 met 1.4 teleconverter veel sneller scherpstelt dan de 150-600, maar wel met f13 dus de ISO moet omhoog maar dat kan deze camera en een snufje topaz prima hebben. De 2x teleconverter boet wel duidelijk wat in op beeldkwaliteit, dat zie je pas echt goed als je veertjes wilt tellen
Conclusie van deze dag vogels bespieden is dat de beste combinatie met de R6II de 100-440 +1.4 is.
En zie hier het resultaat:
Afbeelding
1/400 f13 ISO8000 op 560mm (wat de exif ook beweert, thuis zegt ie 800, op het werk geeft ie 650 iets beter maar klopt nog niet, toch een vreemd gegeven)
Ron62
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Hier zegt ie ook 650mm. :dk
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”