Voor mij grensverleggend want durfde nog geen foto’s te nemen waar mensen een rol in spelen. Hier met lood in de schoenen toestemming gevraagd aan de betrokkenen en vervolgens met trillende zenuwen aan het schieten gegaan. Zaten voor mij aardige beelden tussen maar van deze weet ik nog niet wat te denken. Ik ben niet perse een fan van zwart-wit, maar mogelijk maakt het het naast het kleurenbeeld wel iets rustiger kijken.
Denk dat de twee "Peters" hier beide een goed voorstel hebben.
ZW versie is inderdaad al heel wat rustiger, maar uiteindelijk gaat mijn voorkeur toch naar de uitsnede. Hierdoor ontstaat er een hele mooie spanning tussen de beide voornaamste elementen in de foto.
Ik kwam maar niet los van het idee dat er nog wat van de omgeving zichtbaar zou moeten zijn om een totaalbeeld te tonen. Fijn om nu te leren dat dat aan de essentie van de beleving weinig of niets toevoegt, maar daar eerder van afleidt. Ik vraag me nog af of het gescheeld had als ik de opname verticaal had gemaakt waardoor er minder storende elementen zichtbaar zouden zijn en er dus ook minder gesneden hoeft te worden en mocht ik nog eens zo iets zien ga ik dat testen. Met de getoonde uitsnede hoeft zwart-wit voor mij hier niet meer.
Ben al een paar keer wezen kijken en gevolgd over de uitsnede maar buiten dat vind ik zowel de kleuren als zw (kan Sepia zijn ) niet fijn kijken maar ik kan ook niet zeggen waarom ik dat vind,