Ik ben al een paar keer naar de foto komen kijken, trouwens een zeer mooie z/w omzetting van een Joodse vader met zijn dochtertje op wandel maar ik kan echter de link naar de titel niet leggen
Idd mooie ZW omzetting en heel gepast voor dit genre van fotografie.
Leuk dat het hoofd van de Joodse man, net in het raam met de vele weerspiegelingen past.
Discipline verwijst volgens mij naar de strikte houding van vader en dochter die heel netjes de buggy vasthoudt.
Ze zijn ook op weg naar de deur rechts (waarschijnlijk hun woonst) en daar kan je net de "mezoeza" waarnemen. Naar Joods gebruik zullen zij voor het binnentreden dit kokertje moeten aanraken, ook dat verwijst naar discipline.
Slechts één technische opmerking : de rechterzijde (raam + deur) netjes verticaal "trekken" Maarten, maar dat is voor jou zeker een kleinigheid.
Mooie inhoudelijke fotografie, knap werk !
Voor mij een heel mooie en intrigerende foto; het huis draagt bij aan de titel 'discipline. Maar als ik er een tijdje naar kijk dan zit 'm voor mijn gevoel ook in het postuur en de tred van de vader: 'streng en rechtvaardig'. Hij eist het ook van zijn dochtertje. Dat hoeft in werkelijk allemaal niet zo te zijn maar daarom vind ik het zo'n goeie foto; hij vertelt een verhaal.