Ik ben dus in het bezit van een 350D, met een Sigma 70-200, Tamron 28-75 en nog wat andere minder gebruikte lenzen.
Nu wil ik heel graag over niet al te lange tijd een andere body (lees een jaar) dit omdat ik van snufjes houdt, maar ook omdat ik hier en daar hoop op betere resulataten. Dat zal tegen die tijd dan de 50 of 60D worden.
Nu ben ik niet heel rijk, en daar komt het probleem, ik merk namelijk dat ik op vakantie bij dagjes weg een DSLR niet practisch vind! Als ik een dagje naar een dorpje ga loop ik altijd met een rugtas rond, met 3 lenzen waartussen ik continu wissel. Het schiet niet op, het is nogal diefstal gevoelig. Voorbeeldje afgelopen vakantie naar de kust geweest, lang stuk wandelen met 35 graden, om het dorp Cassis in te komen, tasje van 5 kilo wordt wat irritant. rondje door het dorp, foto's maken, bloem met de 70-200, kerk met de 10-22 (leen ik vaak) en mensen met de 28-75, wisselen tot je stof ziet! Even een lunch gedaan, en op naar het strandje. maar mijn auto stond 5 km buiten het centrum. dus camera mee nemen naar het strand, ik wilde daar ook foto's maken. Maar dan kan ik dus nooit even samen met mijn vriendin gaan zwemmen, en we snorkelen graag.
Om al die redenen wil ik graag een wat kleinere weg te stoppen compact camera, daarbij moet die wel goede resultaten bieden en goed bereik hebben. (28-200 mm). Het liefst dus een super compact, maar dan wil ik hem wel graag ook mee onderwater nemen.
Een andere optie zou natuurlijk zijn een goede walkaround lens. Maar bestaan er betaalbare goede lenzen met een bereik van 28-200? Ik wil wel iets inbouten aan praktisch gebruik, maar eigenlijk mag dat echt niet teveel zijn. Diefstal gevoeligheid blijft bij alle camera's een probleem, maar als ik een walkaround neem met mijn oude cam, dan scheelt dat toch een flinke hoeveelheid florijnen dan wanneer mijn hele tas wordt meegenomen!
Wat zouden jullie doen in mijn geval? welke keuze zouden jullie maken, en waarom?