De barok heeft niet alleen de schilderkunst beïnvloed, maar ook architectuur, beeldhouwkunst, mode, muziek en theater. Voor fotografie is de barok iets waar we veel van kunnen leren. Dit is een van de foto's die ik maakte om de rijkdom van de barok te laten zien en het borduurwerk en de goudaccenten goed naar voren te laten komen.
Je hebt je model en de prachtige kledij fraai in beeld gebracht.
Vraag me wel af of je je model niet beter had kunnen positioneren voor het vele krulwerk.
Het komt nu wat willekeurig over.
Mooie foto! De invloed van Barok heb je goed in beeld gebracht.
Scherpte is ook prima.
Het licht en kleur op de hals van het model komt een beetje vreemd over.
Lijkt wel op een flinke kneuzing. Daar valt misschien nog wel wat aan te doen.
Barok is een hele drukke stijl en dat zie je ook in de achtergrond wat opvalt zijn de verschillende huidkleuren in het model .
Het model heef geen contact met de kijker en lijkt wel ergens anders aan te denken .
Technisch een prima foto.
Ik volg ook, en voor mij vallen vooral twee dingen op. De blik van het model - we kijken van nature meteen naar de ogen - vind ik niet zo lekker kijken, een beetje scheel haast, ik zou nog even doorgaan met de shoot want dat kan vast beter. Maar vooral valt de heerlijke detaillering op die perfect past bij dit onderwerp, vooral de jurk komt er schitterend uit. Mooi portret met hier en daar wat kleine kanttekeningen dus
Mooi beeld en setting. Ik twijfel een beetje over de belichting van model en omgeving. Die had van mij ietsje meer in harmonie mogen zijn. Met name haar gezicht vangt in verhouding voor mij iets te weinig van je mooie licht.
Ik vind de foto erg mooi, mooi zacht licht en fijne pastelkleuren. Achtergrond ook erg mooi en een fraai geheel.
Ik snap je opzet, maar als dit een referentie is nar de barokke schilderkunst, zijn de zachte kleuren en licht geen weergave van de stijl uit die tijd. Denk aan Caravaggio, Velazquez, Rembrandt en Rubens. Meer of vollere kleur en wat grotere lichtverschillen zouden meer verwijzen naar de daadwerkelijke schilderstijl.
Het is geen kritiek op de foto an sich, want die vin ik echt goed en mooi, het gaat mij meer om de stijl in kleur en licht in verhouding tot je verwijzing.