Hoe dragen jullie je grote (Sony) telelens­ in het veld?

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
Ine S
Donateur
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Hoe dragen jullie je grote (Sony) telelens­ in het veld?

Bericht Geplaatst:

Meer een praktische dan een technische vraag dus graag verplaatsen of verwijderen indien nodig.

Onlangs overgestapt van bridgecamera naar Sony systeemcamera en daarbij kocht ik ook de
Sony 200-600 telelens. Allemaal nieuw voor mij. Volgens voorschrift heb ik de meegeleverde riem bevestigd aan de lens en de camera draagt de lens dus niet. Er werd namelijk uitdrukkelijk gezegd dat dat niet mag.
Ding omgehangen en al aardig wat rondgelopen om te voelen wat het echt doet. Formaat en gewicht zijn prima te doen voor mij en het objectief richten gaat ook best maar die strap/riem zit mij in de weg om snel de functieknop of -wieltjes te bedienen.

Ik heb best wat gelezen over ´sling, neck and shoulderstraps´ maar wijs word ik er niet uit. Heeft iemand een tip voor mij?
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator
Geslacht: Man

Re: Hoe dragen jullie je grote (Sony) telelens­ in het veld?

Bericht Geplaatst:

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar ik heb m'n strap bevestigd aan m'n statiefgondel die ik dan zo vastzet dat ie onder de lens zit.
Als ik de statiefgondel vastzet zodat ie bovenop de lens zit dan zit bij mij ook de strap in de weg.
Omhoog Profiel Foto's
Ine S
Donateur
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Dank je Ron, over welke strap heb jij het dan en hoe bevestig jij die dan aan de statiefgondel?
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Ik heb een schouderstrap die door iemand zelf gemaakt is, geen merk of zo dus.
Zit bevestigd via zo'n 'koordje' waar je normaal gesproken ook je standaard band mee bevestigd aan je camera....dan heb je er aan weerskanten één.
Omhoog Profiel Foto's
Meksjoef
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik heb een peak design neck strap (zoiets, https://www.coolblue.nl/share-product/7 ... duct-share)

Deze kan je dan makkelijk wisselen door los te klikken.
Ik gebruik het al jaren met veel plezier en met veel gemak. Lens body, het switched snel en makkelijk.

Je zou de lens met de body moeten kunnen dragen, maar dat vindt ik zelf wat eng. Daarom heb ik dus de strap in sat geval aan mijn lensvoet.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”