En wat blijkt nou het diafragma is bij 100% open ( 2.8 ) niet helemaal rond te zijn...
Iemand hier ervaring mee?

Nog niks gemerkt maar goed heb 8 dagen ruil tijd vandaar dat ik er niet later achter wil komen dat hij toch niet 100% oke is..Mendel schreef:Nee, heb je er last van op je opname's?

Ja dat was mijn gedachten ook alMendel schreef:Als ik zo kijk lijkt de uitsnede van sensor net niet dat lamel te doorkruisen, aan de andere kant zou het kunnen zijn dat hij niet goed bevestigd is, en dat hij met gebruk nog losser gaat zitten.
Ik zelf zou het bij een nieuw objectief retouneren.

Het is fout in de fabriek gegaan denk ik, ben nu bij 3 winkels geweest allemaal zelfde probleem.arnold schreef:ik snap 'm (denk ik)
Zeer waarschijnlijk zal de platte kant buiten de sensor vallen, dus heb je er geen last van. Maar dit kan een voorbode zijn voor meer problemen, en aangezien deze altijd ongelegen komen moet je daar maar niet op wachten.
Johan
Ja blijkt wel 3 verschillende winkels allemaal het zelfde zal wel een foutje zijnMendel schreef:Je bedoelt dat alle objectieven uit die serie dit nu hebben?