Jawel maar dan wordt die 75-300 ook zoveel duurder. Want die 75-300 is niet overal even lichtsterk. Daarnaast is L glas optimaal samengesteld, en gecoated en dat soort dingen. Daar betaal je voor, en daarvoor krijg je dan ook meer kwaliteit.Henry schreef:Nagtie, je hebt ook niet-zo-lichtsterke 70-200mm lenzen (een f/4 lens bijvoorbeeld) en die zijn toch duurder dan de 75-300mm lenzen.Nagtie schreef:Vrij simpel de 70-200 is lichtsterk, een L lens en echt een kwaliteit beter...
Wellicht komt dit omdat de kwaliteit van het glas en de behuizing beter is, maar waarom kunnen of willen ze dit dan ook niet bij een 75-300mm lens toepassen?
Mee eens en mailen dat je hem voor dat bedrag direct op kan halen. (als je dat kan) liefst zelfs bellen.Henry schreef: De link naar de lens op Marktplaats (zie post van Nagtie hierboven) kan je aan een mooi lensje helpen. Mijn tip als je de lens wilt hebben: niet in het openbaar bieden, maar een e-mail met je bod sturen en een mededeling dat je het zo snel mogelijk wilt afhandelen
Ik zie trouwens dat er op dit moment op Marktplaats een aantal 75-300mm lenzen worden aangeboden...
Ik heb 1 link gezet maar er is veel aanbod.
Ik snap dat je liever geen 2de hands wilt. Maar ik zou dat bij deze lenzen toch wel doen. Mensen doen deze lenzen normaal niet weg omdat die niet goed is, maar omdat ze een betere willen. En dan is het verschil een flink verschil.
Ik persoonlijk vind 80 euro ook een bedrag waarvoor ik een risico'tje wil lopen.