Dame achter het stuur. Tips?

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
Irwin
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Hoi iedereen (die dit leest :D )

Na vorige maand een shootje te hebben gedaan met een vriendin wil ik er binnenkort weer één doen.
Afbeelding

Mijn idee is nu om een reeks foto's te schieten waar zij rijdend achter het stuur zal zitten van mijn auto.
Afbeelding

Idee is dan om de foto's te schieten in het tijdbeeld van mijn auto.. Eind jaren zestig begin zeventig. Dit door middel van kleding en accessoires. De foto's wil ik dan schieten vanuit de kofferbak van een andere auto die er dan naast zal rijden.

Iemand tips hiervoor? Moet het doen met mijn 18-55 lens.
Omhoog Profiel Foto's
Vioto
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: Dame achter het stuur. Tips?

Bericht Geplaatst:

Irwin schreef:Dame achter het stuur. Tips?
Rennen??? ;)

nee serieus, ik zou ook naast je vriendin gaan zitten voor de mooie closeups.
echte tips heb ik niet, maar ben wel benieuwd naar je foto's :)
Omhoog Profiel Foto's
jeroentje
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Met een 18-55 zou ik er niet naast gaan rijden. Daarvoor is het brandpunt te klein. Of je moet leuke ideeën hebben waarbij dat kan.

Je zou ook bij haar in de auto kunnen kruipen. Op de bijrijdersstoel.
Maar zorg dan wel voor een correcte belichting waarbij interieur en exterieur goed zijn. Niet dat het buiten erg uitgebeten is, want dan verlies je sfeer.

Wanneer je wel met twee auto's gaat werken, moet je ook op de veiligheid letten, want je wilt naast elkaar rijden. En op de weg rijden ook andere mensen. Als je het op een afgelosten terein gaat doen, wat wel zo veilig is, scout dan vooraf goed een locatie die ook bij het hele thema past en pak niet de parkeerplaats met de lokale bouwmarkt op de achtergrond, dat ziet er niet jaren 60/70 uit.

Persoonlijk zou ik met een rijdende auto werken met een camera gemonteerd aan het portier en die dan vanaf afstand bedienen vanuit een andere auto. Dat is veel veiliger en je kunt je gewoon in het gewone verkeersbeeld begeven. Persoontje op de achterbank uit zicht van de camera met een portofoon zodat we ook kunnen communiceren en gaan met die banaan (is trouwens eigenlijk wel een leuk idee, moet ik misschien maar eens gaan realiseren)
Omhoog Profiel Foto's
Irwin
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Het zal voor mij niet de eerste keer zijn dat ik foto's ga schieten vanuit een rijdende auto..
Afbeelding

Afbeelding

Wat bedoel je met brandpuntafstand? Ik zou het toch echt met dit materiaal moeten doen.
Omhoog Profiel Foto's
jeroentje
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Goed, ervaring met een rijdende auto is er dus.

Maar een auto is iets groter dan een model. Wanneer je je model goed close wil fotograferen, dan moet je met 55mm erg dichtbij zijn. (55mm is het brandpuntsafstand van je objectief in de maximaal ingezoomde stand)

Kijk nu eens naar de twee foto's die je laat zien. Zijn wel zoekplaatjes om de bestuurder te vinden, toch?
Omhoog Profiel Foto's
Irwin
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dat bedoel je.. Jah dat klopt, er zal dus dichtbij gereden moeten worden. Ik ben nu wel aan het sparen voor een 55-200, misschien dat ik daar dan maar beter even op kan wachten.
Omhoog Profiel Foto's
Akira
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Wel een leuk idee!
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie