Ik heb een map foto's die ik snel van raw naar jpeg wil omzetten.
Iemand enige idee hoe ik dat kan doen?
Groet Niels

Ik heb het nu met de methode van Mendel gedaan, je kunt dan alle raws naar jpeg omzetten, aangeven in welke jpeg j ehet wilt en daar dan gelijk een batch aan toevoegen. (je kunt ook nog je standaard raw instellingen instellen voor de hele map, maar dat heb ik nu niet gedaan).jeroentje schreef:Gewoon een action maken die de Raw opent, het bestand eventueel resized, in een specifieke map opslaat, en het bestand weer sluit (da's erg belangrijk bij vele bestanden verwerken anders blijft alles open staan)
In Bridge kun je deze action dan op een map loslaten en wordt alles opgeslagen.
Het kan ook met een programma als Irfanview, is misschien wel sneller maar niet beter

Ik denk dat ik 99% van mijn foto's in JPEG schiet. Mij bevalt het eindresultaat na omzetting met de software van de leverancier wel. Ik durf de stelling wel aan dat als je bijna niks corrigeert, je beter de omzetting door de leverancier van je camera kunt laten doen.jeroentje schreef:Met een correct belichte JPG is er niet veel minder vergeleken met een RAW. Ik schiet 80% van mijn foto's in JPG en ik hoor jullie nooit klagen