AV stand

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
Peter
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

AV stand

Bericht Geplaatst:

Sorry Nagtie dat wij het niet goed genoeg doen :blush
Omhoog Profiel Foto's
Dave
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

Re: AV stand

Bericht Geplaatst:

Nou... vertel dan maar...
Betekend dat we over moeten op een audiovisueel systeem denk ik.
In iedergeval gaan we geen essay's zien van Nagtie.

Vroeg me trouwens af wat nu weer een AV stand is ??
V van voorkleuze zeker ? Canon eigen zeker ?
Omhoog Profiel Foto's
duckie
Lid
Lid

AV stand

Bericht Geplaatst:

A(perture) v(alue)
T(ime) v(alue)
M(anual)
P(riority) v(alue) beter bekend als prutser stand of luie fotografen die niet gezien willen worden met een groen vierkantje maar vrijwel net zo lui zijn :)

Maar Av en Tv zijn exact dezelfde als Nikon en andere merken allen zetten zij er een kleine v neer dus Av en Tv. :)

En wij hebben als enige ook nog A-DEP, wat bij elk ander merk ontbreekt. Is een soort van automatische DOF selector en voor groepen ed zodat je niet hoeft na te denken hoe je de achterste rij van het voetbal team er ook scherp op krijgt. Dus een onscherpe rij bij een familie foto of team foto met een Canon camera betekent dat de fotograaf de rij of personen met opzet buiten de DOF heeft gelaten :)

Maar lees eens de handleiding, daar worden ook even voorbeelden gegeven van de standen en wanneer ze handig of waarvoor ze bedoeld zijn.

Jeroen
Omhoog Profiel Foto's
Desolater
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor de vele reacties.

Ik heb het nu wel onder de knie, althans de techniek begin ik steeds beter te snappen! :up

Ik hoop een keer snel naar buiten te gaan, of iets leuks mee te maken om foto's te maken, dan plaats ik ze hier wel en hoor ik het commentaar dat jullie vast wel hebben :)
Omhoog Profiel Website Foto's
Niels
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Nagtie schreef:https://www.vioto.nl/list.php?c=Artikelen
Vincent heeft er ook al eens iets over geschreven, helemaal niet gek.. Ik wil ook altijd nog eens een begrijpelijk stuk over de driehoek schrijven, maar de tijd ontbreekt mij. Ik kan het ook beter vertellen.
Misschien is jullie het verschil tussen schrijven en vertellen vreemd.. Dan is het wel tijd eens de computer uit te zetten, en eens voorzichtig te beginnen met praten (via de mond dus) met bijvoorbeeld je partner. :rof
Omhoog Profiel Foto's
Niels
Lid
Lid

AV stand

Bericht Geplaatst:

Voor als het lastig blijkt te zijn.. https://www.logopedie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog Profiel Foto's
Wolves fotografie
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

duckie schreef:P(riority) v(alue) beter bekend als prutser stand of luie fotografen die niet gezien willen worden met een groen vierkantje maar vrijwel net zo lui zijn :).....
....En wij hebben als enige ook nog A-DEP, wat bij elk ander merk ontbreekt.
Ik heb Canon, maar geen A-Dep stand! A-DEP is toch net als de P-stand: een stand voor luie fotografen die niet zelf het juiste diafragma willen kiezen. :lol
A-DEP zit alleen op de consumentencamera's van Canon, niet op de professionele modellen...

@ Desolater: als ik jouw was zou ik zeker een workshop digitale fotografie voor beginners gaan volgen. Als je een goede workshop vindt, kan je in één dag de basis leren en je camera bediening doorkrijgen. Zorg wel dat je ook een syllabus als naslagwerk meekrijgt. Als je nou in de buurt van Alphen woonde wist ik wel een leuke workshop. :DD
Dave
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

P stand of A(V) stand wat maakt het uit.
Zelfde berekeningen worden gemaakt en in de P stand kun je middels draaien aan het wieltje gewoon je diafragma veranaderen :)
Omhoog Profiel Foto's
Wolves fotografie
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Klopt helemaal Dave, alleen zijn de meeste mensen die werken in de P-stand daar niet mee bezig. Het ontbreekt ze meestal ook aan de kennis om dit goed in te stellen.
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”