Aangezien ik daar toen niets van gezien heb leg ik die link niet, maar dat maakt de foto er uiteraard niet minder om. Goede compo, en een mooie contrastrijke omzetting naar zw/w en een prima scherpte.
Het zwart lijkt op dit formaat iets dicht te lopen, maar waarschijnlijk is dit op een groter formaat afbeelding niet zo.
De persoon in de voorgrond voegt hier absoluut iets toe.
Bedankt voor jullie reacties...
Ik associeer het de foto met de beelden van het vertrek van de Engelse vloot op weg naar de Falklands begin 80er jaren. Het was live op tv en in mijn geheugen staat het uitvaren van de Invinceble gegrift. Duizenden mensen, muziek etc.... Hoe verder weg ze was hoe minder volk er nog in beeld was, totdat het schip verdwenen was. Iedereen dacht dat het allemaal wel los zou lopen; de rest is geschiedenis.
Het beeld had wat unheimisch: euforie tegen onzekerheid.
Deze foto roept dat bij mij op, moest er direkt aan denken. Het harde contrast en die enkele personen versterken voor mij nog het onbehaaglijke....
Mooie zw/wit omzetting, zeer sfeervol beeld, ik zie daar ook geen troepentransport in, maar dat doet niks af de kwaliteiet van de foto.
Ik moet eerder denken aan een boot vol feestende toeristen opweg naar Engeland.
Serrotone schreef:Mooie foto, Maribex Goed van compositie en de mensen onderin voegen iets toe. Wel doorgelopen zwart, maar verder is de omzetting goed.
Bedankt voor jullie belangstelling....
Associatie met bv Falklandoorlog is gevoelsmatig dus als dat overkomt, dat kan...
Tsja, mari(bex)mentum is eigenlijk ook wel een goede combinatie...., helemaal niet verkeerd...
Overigens had ik gisteren bij Photobucket ook wat problemen met uploaden, kreeg de foto ook niet direkt in beeld...