Ik ben op zoek naar een hele goede analoge camera.
Eentje waar mee je heel mooi zwart wit foto's kunt maken.
Ik dacht zelf aan een 35mm camera misschien een nikon? canon?
Budget is vanaf 20 euro tot 300?
Snap best dat ik voor bijvoorbeeld 100 euro geen top camera heb maar analoog een oudje misschien?
Kijk eens bij KE daar staan er zat. Ik zelf heb een EOS 30Ec omdat ik al EF lenzen had. Ik heb er 80 euro voor betaald, want het was en is een nieuwstaat verkerend exemplaar. Maar ga gewoon voor het merk waar je al lenzen van hebt.
Voor rolletjes kan ik je Calumet aanraden, die houden nog steeds koelkasten vol met TMAx of Ilford voor weinig erop na. Niet iedereen heeft ze namelijk meer op voorraad en bestellen vind ik altijd zo lang duren.
In het 2e hands cirquit zijn Nikon of Canon het makkelijkst ivm veel beschikbare lenzen. Maar Minolta is ook een slimme keuze.
Een Nikon uit de F series of een Canon 1, 3 of 5 series zijn super en ook nog eens erg goed tegen de weers elementen. Waarbij Nikon F vaak goedkoper te vinden zijn dan de Canon 1 series.
Ook uit de Nikon reeks zijn nog wel aan oude analoge camera's te komen.
Ik heb even op Marktplaats gezocht en bijvoorbeeld deze gevonden (body met een lens):
https://audio-tv-foto.marktplaats.nl/f ... urn false;Er is al een bod van € 10 op uitgebracht