Ja...nochtans is dat knal rood speciaal gebruikt voor de foto om juist "knallend" naar voren te springen. Dat was het opzet.Cinemovie schreef:mooi maar mijn aandacht wordt teveel getrokken naar de knal rode blouse.
en het haar op dr schouders komt mij wat hard over.

Ik deel helaas jouw meningFrans schreef:Ook naar mijn smaak heb je door het lichtgebruik de focus gelegd op het verkeerde deel van het portret. Haar rode japon en haar zijn mooi maar niet het onderwerp van de foto. Ze zijn de entourage.
De halslijn vind ik zelf iets te overstrekt. De kaaklijn is daardor te zacht en maakt het gezicht extra bol.

In de laatste zoom staat ook een foto met een rode broek aan; ben er nog altijd niet uit : "waarom zou een model geen rood mogen aan hebben?"Frans schreef:Ook naar mijn smaak heb je door het lichtgebruik de focus gelegd op het verkeerde deel van het portret. Haar rode japon en haar zijn mooi maar niet het onderwerp van de foto. Ze zijn de entourage.
De halslijn vind ik zelf iets te overstrekt. De kaaklijn is daardor te zacht en maakt het gezicht extra bol.

Waarom? omdat dat smaakafhankelijk is. Ik vind het beslist niet storend. Wel ben ik het met de opmerking eens dat de kaaklijn iets te weinig zichtbaar is door de pose. De overgang van het haar op het achterhoofd naar zwart vind ik een mooie toevoeging.AJL schreef: In de laatste zoom staat ook een foto met een rode broek aan; ben er nog altijd niet uit : "waarom zou een model geen rood mogen aan hebben?"
Ik heb het al bij zoveel bekroonde foto's gezien.