Batterij sneller leeg bij gebruik macro lens?

Plaats reactie
polariteit
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

In onze verzameling lenzen zit ook een Sigma 105mm macro lens. Het valt mij op dat als ik deze ga gebruiken dat dan de batterij van mijn canon 400D best rap leeg loopt.

Aangezien ik dit met mijn andere lensen niet signaleer, vroeg ik mij af of dit vaker voorkomt bij bepaalde lensen? Ik vind het namelijk best apart, en ook zonde dat ik hier erg rekening mee moet houden tijdens een fototripje (slechts 1 accu).
Omhoog Profiel Website Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Batterij sneller leeg bij gebruik macro lens?

Bericht Geplaatst:

Stel je handmatig scherp, of automatisch. Macro objectief heeft een groot scherpstel bereik, en kan me voorstellen dat hij dan meer verbruikt. Zelf geen last van daar ik alles handmatig doe.
FrozenTimes
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Ik heb de 105mm Sigma ook, en ondanks dat ik er niet veel van merk dat de batterij sneller leeg is, kan ik het me wel voorstellen.
Die lens is constant aan t scherpstellen bij mij, in tegenstelling tot andere lenzen die dat niet doen.
Er zit ook nog echt een motortje in ipv HSM en die zal ook vast wel meer stroom verbruiken. ;)
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Donateur

Bericht Geplaatst:

Als hij langer aan het scherpstellen is, dan zal de batterij ook eerder leeg zijn. Ik kan me dit goed voorstellen.
Omhoog Profiel Foto's
polariteit
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dank voor de reacties. Ik gebruik inderdaad voornamelijk de autofocus, dat is inderdaad een flink bereik. Zal dus idd waarschijnlijk daar de schuldige moeten zoeken. Zal eens vergelijken met het handmatig focussen, of het dan minder erg is....
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”