Vorig jaar zijn we op vakantie geweest naar Noorwegen en hebben daar een rondreis gemaakt van Oslo naar Trondheim en via de fjorden en Bergen weer terug naar Oslo. Het was een mooie reis en ik vond Noorwegen een prachtig en zeer fotogeniek land, vooral voor landschapfotografie.
Hierbij een aantal landschapjes die ik tijdens onze rondreis hebt geschoten.
Ik weet, ze zijn van vorig jaar, maar omdat ik nieuw ben op het forum hebben jullie ze welicht nog niet gezien......
Er mooie platen waarbij ik 5 de minste vind (ook omdat hier het bootje en minder het landschap het onderwerp is). 7 en 8 vind ik erg sterk! 7 vanwege de compositie met de rivier met het prachtige water en de gletcher in de achtergrond. In 8 vind ik de inlopende lijn met de rode huisjes erg mooi, en de berghellingen met het water in de achtergrond vullen het mooi aan.
6 heeft ook wel wat, mooie kleuren, indrukwekkend landschap, maar de compositie vind ik minder dan in bovengenoemde platen.
2 kijkt eigenlijk ook heel lekker, toch ook een hele mooie.
1,3 en 4 zijn ook netjes, hoewel ik die minder indrukwekkend vind dan 7,8 en 2.
Super foto's... de vijfde past er misschien niet helemaal tussen omdat het onderwerp niet het landschap is, maar door de kleuren van de boot vind ik die wel erg mooi.
Fannedahl numoro 4 vind ik de mooiste in deze prachtige serie. Heerlijk en ik moest echt kijken of er wel een horizon was want het leek een geheel te zijn. Erg fraai.
Prachtig serie met frisse kleuren en mooie onderwerpen. Bij velen roept het een gevoel op daar wil ik zijn. Welk beter compliment wil je krijgen. Zaten er nog filters op je objectief? Polarisatie/grijsfilter?