Als ik zo een lens tweedehands zou kopen, kan mij iemand zeggen waar ik speciaal moet op letten (behalve de klassieke zaken zoals krassen, schimmel, enz...)?
Greetz, Peter

De schimmel zit veelal aan de binnenkant van ojectieven, daar waar ze aan elkaar gekit zijn. Vroeger was de kit Canadabalsem, wat eenzelfde brekingsindex heeft als glas. Daar kan dus schimmel in groeien wanneer er warmte, vocht en schimmelsporen zijn. Ik weet niet of ze dit tegenwoordig nog gebruiken.
Gevonden op een andere site.soms heb ik wel eens een objectief gezien met schimmel tussen de lensdelen (het lijkt wel op heel klein zeewier of een melkachtige nevel)

Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik begin te denken dat het niet echt de moeite is om daar veel geld aan uit te geven. Ik vind de foto's met een fisheye wel leuk, maar ik denk ook dat je dat redelijk snel beu bent.het is echt een fun lens

Ben ondertussen aan het rondkijken voor een groothoek voor mijn A100.GTR1000 schreef:Ik geloof dat ik dan ook maar voor een goede gewone groothoek zal kijken.het is echt een fun lens