En welk soort kaartjes hebben jullie, en wat raden jullie me aan? (Voor mijn D80 btw)
SD (en CF) kaartjes
-
Vaze
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Contacteer:
Hé, ik had een vraag over die SD kaartjes; Die Extreme III en Ultra II kaartjes, zijn die echt zoveel beter of is da gewoon gezever?
En welk soort kaartjes hebben jullie, en wat raden jullie me aan? (Voor mijn D80 btw)
-
Vaze
- Lid

- Contacteer:
OK dankje, dus die kaartjes zijn echt sneller..
Maar speelt dat een rol in mijn camera? Ik kan daardoor toch niet meer fps, of meer foto's snel achter elkaar nemen (want dit hangt af van de processor en de buffer), dus wat is hier dan het nut van?
Maar ik ga straks of morge eens langs MediaMarkt voor een kaartje, en is kijken of er veel verschil is in prijs.
Maar speelt dat een rol in mijn camera? Ik kan daardoor toch niet meer fps, of meer foto's snel achter elkaar nemen (want dit hangt af van de processor en de buffer), dus wat is hier dan het nut van?
Maar ik ga straks of morge eens langs MediaMarkt voor een kaartje, en is kijken of er veel verschil is in prijs.
- leen
- Lid

- Geslacht: Man
Hele snelle kaartje zijn alleen zinvol als je in de burst mode of raw+jpg schiet of bracketing als de camera op topsnelheid moet weg schrijven.
En je camera moet de snelheid ook nog kunnen ondersteunen.
Bij het weg schrijven van camera naar pc is het ook niet zo belangrijk wat maken die paar seconden uit.
En je camera moet de snelheid ook nog kunnen ondersteunen.
Bij het weg schrijven van camera naar pc is het ook niet zo belangrijk wat maken die paar seconden uit.