canon 550d of sony Alpha33

Plaats reactie
margje
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Door een vriend wordt mij het advies gevraagd...
tja nou heb ik er niet zo heel veel verstand van maar er zijn vast hier gebruikers van beide camera's....

Graag wilde ik jullie ervaringen en advies.
Omhoog Profiel Website Foto's
annoh
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: canon 550d of sony Alpha33

Bericht Geplaatst:

Misschien kan die vriend even zelf naar DP review gaan? En vervolgens zelf naar de winkel gaan om te bekijken welke body hij het fijnst vindt te bedienen.

Verder zal hij in zijn beslissing mee moeten nemen welke objectieven hij zal willen aanschaffen. Het assortiment geschikt voor Canon is veel groter. Ook zijn meer gebruikte Canon objectieven te koop.

Succes!
Christiaan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Wil hij een DSLR of een SLT camera?
sjinouck
Lid
Lid
Contacteer:

Re: canon 550d of sony Alpha33

Bericht Geplaatst:

2 totaal verschillende toestellen, van 2 totaal verschillende merken, met totaal verschillende techniek aan boord..

a33: geen opklapspiegel, electronische viewfinder, on-board beeldstabilisatie..

canon 550d: opklapspiegel, optische viewfinder, geen on-board beeldstabilisatie, maar voorradig in de IS-lenzen..

je kiest voor een systeem..

canon met veel keus in lenzen, van standaard tot en met het L-gamma

sony met veel keus in lenzen, en oplopend naar g- of zeiss-lenzen..

slt is nog vrij kort op de markt, klassieke dslr heeft in de loop der tijd zichzelf al bewezen..

a33 is op zich niet verkeerd, maar de meeste sony-adepten zullen w.s. kiezen voor de a55 of de evt. toekomstige a77..(als ze al voor slt zullen gaan)

heb zelf de a33+a55 al eens vastgehad, persoonlijk zijn ze voor mijn handen TE klein..en komt nog bij, dat ik nogal verknocht ben aan de OVF... ja, zelfs live-view is mijn ding niet.. :blush

met beiden kun je volgens mij ook fillempies maken, alleen bij de a33/a55 moet je dan wel de steadyshot afzetten, daar anders de sensor nogal snel warm schijnt te worden..maar ja, je koopt volgens mij ene fototoestel om fotootjes te maken, al zijn de tijden inmiddels ook alweer veranderd.. :D

beiden zullen even goed zijn, als degene die het spulletje bedient, het beste is om eea zelf uit te proberen, en daarna pas je keus te maken..

sony a580 lijkt me trouwens ook een hele goede optie.. :up :upc
Henry
Donateur

Bericht Geplaatst:

Ik zou persoonlijk voor de Canon gaan, maar dat komt omdat ik wat ouder ben. Sony zal best wel goed zijn, maar ik hecht ook wel waarde aan een gevestigde naam...
Beste advies wat ik je kan geven: pak ze eens vast, kijk naar de bediening en laat vervolgens je gevoel spreken (en als je portemonnaie een rol moet spelen, laat je portemonnaie dan ook een rol spelen, maar vaak is even doorsparen dan toch een betere optie) :)
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”