ik ben hartstikke tevreden met mijn sigma 70-200 2.8 EX DG APO macro HSM II en andere lenzen van diverse makelij(wat een lange naam he?, hahahaa)
een sony G zal idd ´beter´ zijn, en is ook nog es weather sealed, maar ik schiet nooit in de regen, en voor het dubbele van de prijs, ga ik echt niet 2x betere platen maken..ik ben amateur, en ik gedraag me dan ook als zodanig.. als ik fulltime pro zou zijn, dan kocht ik idd het beste van het beste, maar dan gaat het ook om mijn boterham..
ik werk ook met reteduur materiaal in de gezondheidszorg, en dat moet, omdat ik professioneel hulpverlener ben, en niet de eerste de beste hobby- ehbo-er met een goedkoop verbandtrommeltje met wat snelverbandjes erin...met beide verbandtrommels kun je echter wel levens redden, of wonden verbinden..it´s all in the game..
als je behoefte hebt, aan een canon-L, sony-g-zeiss of nikkor-met-gouden-randje-lens, dan moet je dat gewoon doen.. ben je tevreden met iets goedkopers, ook doen..somigen lopen trouwens graag met een witte toeter rond, omdat het wel ´vet´ staat, maar da´s een andere categorie..
voor mij hangt het ook een beetje van het toestel af.. een duur of toptoestel verlangt meestal ook toppielensjes, om er het maximale uit te hangen, en dan hangt het er ook nog af, van wat je ermee wilt gaan doen..op mijn instap sony ga ik echt geen dure lenzen gooien.. op de rooie stip-camera is zelfs voigtlander of zeiss ´not done´ voor mij..rood randje of rode stip.. ook daar zit verschil in...