Mijn manier werkt voor mij beter, maar ieder zijn ding
Hoe het allemaal officieel moet weet ik ook (nog) niet hoor en ben nog steeds lerende daarin en heb ook nog geen echt goede flitsers en toebehoren.

Officieel? haha Maar de beste manier is natuurlijk een lichtmeter aansluiten, maar jah een goede vind ik met mijn verlanglijstje nu te duur, en de goedkopere werken niet nauwkeuriger dan mijn ogen.pdm_fotografie schreef:Dat deed ik in het begin ook, maar dan blijken de lampen al snel niet goed te staan als je eenmaal gaat klikken.
Hoe het allemaal officieel moet weet ik ook (nog) niet hoor en ben nog steeds lerende daarin en heb ook nog geen echt goede flitsers en toebehoren.
Nagtie schreef:Officieel? haha Maar de beste manier is natuurlijk een lichtmeter aansluiten, maar jah een goede vind ik met mijn verlanglijstje nu te duur, en de goedkopere werken niet nauwkeuriger dan mijn ogen.pdm_fotografie schreef:Dat deed ik in het begin ook, maar dan blijken de lampen al snel niet goed te staan als je eenmaal gaat klikken.
Ja en zelfs nu als je het leest heb ik nooit het idee dat het voor dummies geschreven is, en dat is knap. Wat niet betekent dat hij niet leesbaar zou zijn voor starterspdm_fotografie schreef:Vind ik ook Niels, een lichtmeter komt ooit wel.
Ik heb die serie ook Duckie op landschappen na en ze zijn inderdaad erg goed.

blackangel schreef:dat ik het dan ook niet meer weet ,hahahaha
tis een regendag , en kga toch eens foto's nemen om te kijken wat het geeft

Nagtie schreef:Als je in de M stand precies doet wat de camera zegt.. kun je het net zo goed de camera zelf laten doen!! De M stand gebruik ik alleen als ik zelf wil afwijken van de belichtings meter.
Dus als ik juist wil over of onder belichten.
Waarom gebruiken jullie in de studio niet de M stand? en wat dan wel?

Preciesduckie schreef: TS dat je in M wilt leren schieten is erg goed, maar levert je bakken met foto's die het niet zijn. Als je dat voor lief neemt leer je in mijn ogen beter fotograferen, technisch, dan menigeen ander omdat je steeds meer gaat opslaan wat welke setting doet onder bepaalde omstandigheden. Ik raad het ook iedereen aan die met een flitser gaat werken.

ja weet ik welMoontjuh schreef:blackangel schreef:dat ik het dan ook niet meer weet ,hahahaha
tis een regendag , en kga toch eens foto's nemen om te kijken wat het geeft
Ik probeer je anders aardig op weg te helpen

ok ,als het mij nog lukt plaats ik er vandaag nog ene :-)duckie schreef:Morgen???? En wij dan, zitten we allemaal onthand, te wachten

Nagtie schreef:wat zielig... zit jij aan je dochter te trekken..
Laat dat kind met rust..
Aan haar arm, oor of haar?