Lenskeuze

Plaats reactie
Niels
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Lenskeuze

Bericht Geplaatst:

denk dat de 28-75 van Tamron een hele goede keuze is. Kost bij Ke 328

Andere keuze zou de 17-85 IS USM 272 zijn technisch wat beter, maar de beeld kwaliteit van de Tamron is haast onovertroffen

de 28-135 is ook nog een keuze 360 geloof ik. Net objectief, maar al weer wat ouder, en niet door iedereen even goed gevonden.

Mijn keuze zou de tamron zijn. (die heb ik zelf) En gezien zijn prijs is kan die verassend goed concurreren met zijn canon equivalent. Niet wat betrefd snelheid en geluidloosheid, wat dat is die gewoon niet, maar de beeldkwaliteit is zo goed als het zelfde.
Omhoog Profiel Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Lenskeuze

Bericht Geplaatst:

Yup de 28-75 van Tamron heb ik ook, en is een zeer fijn objectief :)
Omhoog Profiel Website Foto's
Henry
Donateur

Lenskeuze

Bericht Geplaatst:

Als ik je tekst heel letterlijk moet nemen, dan ben je dus op zoek naar een 55-70mm lens :rof

Oke, denk dat de 28-75 geen slecht advies is.
Omhoog Profiel Foto's
duckie
Lid
Lid

Lenskeuze

Bericht Geplaatst:

En qua zoemen is de Tamron ook goed :)
Omhoog Profiel Foto's
duckie
Lid
Lid

Lenskeuze

Bericht Geplaatst:

Die gaat je denk ik tegen vallen icm je 70-200. Ik zou een EF-S 15-85 IS kopen en je kitlens proberen te slijten.
Omhoog Profiel Foto's
FrozenTimes
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Lenskeuze

Bericht Geplaatst:

Een 28-75 zou ik niet nemen voor dit doel. Op jouw (crop) camera houd je totaal geen groothoek over voor je gebouwen en overzichts fotos.

De Canon 17-85 zou dan een veel betere optie zijn voor jouw budget:

https://www.kamera-express.nl/Objectiev ... rlands.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat de 18-135 betreft, in de regel moet je er vanuit gaan dat hoe groter het zoom bereik is, hoe minder goed de beeldkwaliteit. Hoeveel verschil er daadwerkelijk in beeldkwaliteit tussen de 17-85 en de 18-135 zit durf ik niet te zeggen. Maar ik zou zeggen, probeer ze allebei eens uit bij de winkel. Dan is je keuze snel zat gemaakt ;)
Omhoog Profiel Foto's
Vioto
Lid
Lid

Lenskeuze

Bericht Geplaatst:

klopt 28mm is te veel.
dat gaat je echt tegenvallen...
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Donateur

Lenskeuze

Bericht Geplaatst:

Oke...

Wat volgens mij heel belangrijk is in de juiste keuze is waar jouw voorkeur naar uit gaat. Hoe je er van om veel in het telebereik te zitten of in het groothoekbereik, of misschien vind je allebei wel leuk.
Als dit duidelijk is, dan is de keuze voor een juiste lens eenvoudig te maken: eens groothoekzoomlens, een telezoomlens of een allroundlens. Ik schrif zoomlens, maar dit kan dus ook een prime (vaste brandountsafstand lens) zijn.

Ik kan me namelijk best vootstellen dat een 18-200mm een goede keuze kan zijn. Een 18-200mm lens heeft wel zijn beperkingen, maar als je daar omheen werkt, is er niks mis mee :) nou ja... Misschien alleen zijn prijs.
Omhoog Profiel Foto's
Reko
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik zie persoonlijk niet zo in waarom het gat tussen de 55 en 70mm gevuld zou moeten worden.
Niet echt gangbare brandpunten wmb. Vraag jezelf dus goed af of het wel noodzaak is.
Anders wellicht beter om je 17-55 kit te vervangen door een 17-85 of iets dergelijks.
Scheelt ook weer een lens meenemen.
duckie
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Reko schreef:Ik zie persoonlijk niet zo in waarom het gat tussen de 55 en 70mm gevuld zou moeten worden.
Niet echt gangbare brandpunten wmb. Vraag jezelf dus goed af of het wel noodzaak is.
Anders wellicht beter om je 17-55 kit te vervangen door een 17-85 of iets dergelijks.
Scheelt ook weer een lens meenemen.
Ga wel mee over dat gat, maar moet zeggen dat mijn 70-200 en mijn 17-40 die ik met dat 'gat' veel gebruikte en idd een stapje naar voren of naar achteren was voldoende.

Sinds ik echter een standaard zoom heb, al wat langer dan vandaag overigens :) , is mijn 24-70 bijna vast gelast op mijn primaire camera en neem ik of de 17-40 of 70-200 mee of mee op mijn 2e body.

Niet omdat gat maar omdat ik met een standaard zoem meer vastleg dan ik voorheen kon vermoeden.
Omhoog Profiel Foto's
jeroenk
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Volgens mij wordt TS iets te letterlijk begrepen en wil ze niet het gat tussen de twee vullen, maar een "gemiddelde" hebben van wat ze al heeft.

Qua bereik zou ik dan op de 24-105 uitkomen...maar die is iets duurder als het voorgestelde budget.
Omhoog Profiel Foto's
Reko
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

:blush of TS was niet helemaal duidelijk en licht het nog even toe :angel
Niels
Lid
Lid

Lenskeuze

Bericht Geplaatst:

De TS Geeft aan een objectief te willen dat all round is voor oa op vakantie. Dan is de 18-55 niet praktisch en de 70-200 ook niet. je gebruikt op het strand vaak de 18mm en voro het vakantie portretje de 70mm.
Ik herken de situatie, zelf gebruik ik daarvoor toch de 28-75, maar ben geen groothoek fan.

Ik denk dat de 18-135 voor deze doeleinde een goed objectief is.

Ik zou er alleen ver nadenken of je dan je 70-200 nog gaat gebruiken, of blijdt kiezen voor het praktische doel.
In dat geval is het misschien een idee alles te verkopen, en een kwalitatief beter objectief aan te schaffen.

Heb je de 70-200 veel ingebruik juist op de 200mm is dat geen oplossing natuurlijk.
Omhoog Profiel Foto's
Industrial63
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

18/250 van Sigma , ben je van een hoop gewissel af. Zou de kitlens btw snel van de hand doen , is vaak erg lam glaswerk.
Niels
Lid
Lid

Lenskeuze

Bericht Geplaatst:

Ik ken de sigma die je noemt niet.. Maar meestal zijn die mega zooms niet veel beter dan de kitlens.

Dan is het idd geen optie om te gaan voor 1 goed objectief met meer zoom. Ik denk dat gezien je budget het een goede keuze is.
Misschien kun je kijken of je de 18-135 ergens kan huren. De kwaliteit vand it objectief is namelijk wel 2 maatjes minder dan de 7-200 die je nu hebt. Als je je irriteerd aan de resultaten gebruik je hem ws alsnog niet.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”