Ara in Mondo Verde. Dat ver....te beest wilde niet goed stilzitten, en maar met die kop op en neer. Het geel was erg moeilijk, daarom iets onderbelicht.
Robjee schreef:Die staat er heel netjes op! Wel jammer dat die iets onderbelicht is.
Onderbelicht? Waar zie je dat aan?
Vraag ik me ook af. Ik heb 'm 1 stop (-1eV) onderbelicht om doortekening in het geel te houden (had achteraf gezien nog een tikkeltje meer gekund). Kan niet zeggen dat ie verder ergens onderbelicht is. Ook het zwart is volgens mij niet of nauwelijks dichtgelopen. Enlighten me
Op mijn monitor ziet het zwarte gedeelte er iets dichtgelopen uit waardoor details niet zichtbaar zijn. Het histogram laat ook bij, met name het blauwe kleurkanaal, clipping zien.
Verder zou volgens mij de hele ara iets opgelicht kunnen worden, zeker bij zo'n kleurrijk onderwerp. Het lijkt nu alsof deze in de schaduw staat. Bij mij komen dan ook de details in het zwarte gedeelte naar boven. Maar goed, dat is mijn mening.
Mooie kopstudie, met goede scherpte en een schitterende kleurpallet. Structuur op zijn kale wangen met de gerimpelde huid is voor mij een extra blikvanger.