foto's niet te zien met raw

Plaats reactie
blackangel
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

in de menu staat men kwaliteit op RAW+rechthoekje met een gebogen lijn en L ernaast,kveronderstel dat da jpg

met jpg zijn men fotos zichtbaar als ik ze op pc plaats maar raw niet, (daar krijg ik rechthoekjes)
hoe kom dat nu?

en op wat staat de kwaliteit het best? soms verbaas het mij dat wanneer ik met andere mensen dezelfde foto nemen hun kleuren mooier zijn dan die van mij :shock

bv : de lucht is bij mij soms gewoon wit :wacko zie je de silhouet niet van de wolken :S

foto's neem ik meestal op AV
Omhoog Profiel Foto's
Mendel
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: foto's niet te zien met raw

Bericht Geplaatst:

Ik denk dat je voor je PC de rawplugin nog moet downloaden :)
Omhoog Profiel Website Foto's
mjcsmit
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

ik weet niet wat voor camera je gebruikt maar installeer eens de software op de cd's bij je camera ,elk merk heb zijn eigen raw editor en viewer op de cd's staan.

Raw is een onbewerkt bestand vanuit de camera,de jpeg word nabewerkt software matig door de camera,en bevat daardoor minder informatie per pixel.zoals kleuren,licht etc.
Door een raw foto zelf na te bewerken met de bijgeleverde software of een programma als ,lightroom of photshop kan je het maximale uit de geschoten plaat halen.

succes
sjinouck
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

witte lucht heeft trouwens weinig met RAW te maken, is meer een kwestie van correct belichten..ik schiet 99% in JPEG, en ik heb zelden tot weinig overbelichte luchten..
tint93
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

sjinouck schreef:witte lucht heeft trouwens weinig met RAW te maken, is meer een kwestie van correct belichten..ik schiet 99% in JPEG, en ik heb zelden tot weinig overbelichte luchten..
Ik schiet 99% RAW en heb ik ook niet, dus zal inderdaad liggen aan een verkeerde belichting ^^
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Software”