Nu ben ik alleen een beetje bang voor zeewater. Nee, ik ga niet alleen langs het strand lopen. Ik ben ook nog wel van plan om zelf even de zee in te gaan. De Pelicase zal heus wel tegen zeewater kunnen, maar die blijft toch 'aan wal'.
De fotograaf zelf niet. Ik zal heus wel in het water komen. Ook al is het maar twintig centimeter. Maar ik denk wel dat ik op mijn buik zal liggen. Ik vrees alleen voor dat ene golfje met water. De camera's zijn wel gesealed. Een spatje kunnen ze wel hebben. Maar zeewater is zout. Ik zal uit voorzorg heus wel een regenhoes gebruiken. Maar wat als die tsunami komt en ik uit balans raak en mijn camera dus echt iets meer dan een spat krijgt? Dan is het einde verhaal. Zodra de haringen door mijn zoeker zwemmen weet ik dat ik een mooi presse-papier heb.
Maar die druppels. Zeewater is troep. Zeker dat hier in Nederland. Buiten alles wat in de loop der jaren in de zee hebben gedumpt zit er ook al een eeuwigheid zout in. En zout en electronica gaat niet goed. Afspoelen met zoet water is natuurlijk ook geen optie. Maar wat wel te doen behalve een rain-sleeve? Een onderwaterhuis is misschien het beste, maar da's niet te betalen voor die twee keer.
Iemand tips?