Omdat ik niet dikwijls op een hoog standpunt kom, en nu wel...daarom deze post. 1) Welke stad is dat? 2) Beoordeling van de foto 3) Hoe bewerk ik de lucht meer....(doordrukken levert geen visueel resultaat, hoe kan dat?)
Mooi uitzicht, met goede belichting en kleuren. Had denk zelve de onderste gebouwen iets meer in beeld gebracht, zodat we van die ook een stuk gevel zien.
Luchten zou ik zelf apart bewerken in een layer met de levels/curves, en dan met een gradient de onderzijde terugbrengenvia layermask. Je hebt een vrij strakke horizon waardoor dit me een makkelijke weg lijkt.
Geen idee welke stad, dat zul je zelf natuurlijk het beste weten! Lijkt me wel een stad in België, met een (garnizoens?)verleden? Zie iets van een obelisk/zuil.
Wat de opbouw van de foto betreft, wat mij betreft prima. Kan wel meegaan met de suggestie van Mendel (iets maar aan de onderkant in beeld), maar kan me ook goed voorstellen dat dit helemaal geen interessante gevel was.
Wat de lucht betreft: die is gemakkelijk te selecteren, en vervolgens met 'hooglichten' te bewerken. Pas wel op, het wordt snel lelijk en/of er treedt posterisatie op. Waarom doordrukken niet lukt zou ik niet weten, dat gebruik ik nooit. Een andere methode is wellicht (als je de opname in raw gemaakt hebt) er een pseude-hdr van te maken.
Je had een vraag over de lucht. in p s open foto dupliceer achtergrond image --> apply image (beeld --> afbeelding toepassen) zie afbeelding voor instellingen
zet blendmode op luminosity masker om kleine dingetjes (bij vlaggen bijvoorbeeld) terug te halen.
resultaat
Laatst gewijzigd door Frans op 29 mei 2011 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.