Een droomsoort voor veel vogelaars waaronder ook voor mij, metéén op de eerste dag hadden we al beet. Veel mooie foto's heb ik er nog nooit van gezien dus ik wist dat ik deze kans goed moest benutten. De mannetjes zijn namelijk maar enkele dagen in het binnenland te vinden en verdwijnen na de paring de zee op. Maar ik heb ze ;-)
focus in het centrum gebruikt? in plaats van multipunts? De vleugel is rechts namelijk niet scherp onderin. ??? Of heeft het met te korte scherptediepte te maken? (ik wil het echt weten als beginner..)
Ik heb even jouw "portfolio" bekeken en zie dat je het vaak gebruikt bij vogels zoals deze, daar zie je goed wat ik ook terugzie in de bovenste foto, in de vleugel;
Haha multipunts daar doe ik niet aan dat is veel te riskant, ik heb hier inderdaad het punt op de kop gehouden. De vleugel heeft waarschijnlijk net bewogen op het moment van klikken of misschien toch een te laag diafragma. Maar daar is bijna niet aan te ontkomen met grote telelenzen.
droomsoort ... kan ik me voorstellen. Wat een schitterende vogel. voor de eerste keer dat ik 'm zie. Als altijd weer perfect geschoten en verzorgde foto. Mooi detail die druppeltjes op de kop. Ach ja die sterretjes ... het is je vergeven
Peteralexander schreef:focus in het centrum gebruikt? in plaats van multipunts? De vleugel is rechts namelijk niet scherp onderin. ??? Of heeft het met te korte scherptediepte te maken? (ik wil het echt weten als beginner..)
Mijn mening multipunts uitschakelen.. Gewoon 1 punt op het midden en dan scherpstellen compositie bepalen en klikken maar.